Hej
Har fått problem med min stihl ms170
Den smörjer inte kedjan längre.
Tömt oljebehållaren men ser rent ut.
Provat med smal ståltråd från utsidan där bladet sitter..
Tagit loss blad, kåpor men hur får jag bort hjulet där handstarten sitter?
Den hindrar att oljebehållaren kommer loss. Sitter en mutter på hjulet men snurrar bara med som om jag skulle starta den...
Några tips på vad man kan felsöka innan jag lämnar den till en servhandel?
Den har funkat fint tills nu, normalt så går det en påfyllnad olja samtidigt som man behöver tanka. Nu drar den ingen olja alls
Sitter det någon oljepump eller hur drivs oljan ut till bladet?
Har fått problem med min stihl ms170
Den smörjer inte kedjan längre.
Tömt oljebehållaren men ser rent ut.
Provat med smal ståltråd från utsidan där bladet sitter..
Tagit loss blad, kåpor men hur får jag bort hjulet där handstarten sitter?
Den hindrar att oljebehållaren kommer loss. Sitter en mutter på hjulet men snurrar bara med som om jag skulle starta den...
Några tips på vad man kan felsöka innan jag lämnar den till en servhandel?
Den har funkat fint tills nu, normalt så går det en påfyllnad olja samtidigt som man behöver tanka. Nu drar den ingen olja alls
Sitter det någon oljepump eller hur drivs oljan ut till bladet?
Troligtvis oljepumpen som har gett upp. Har en liknande modell som står still för att oljepumpen behöver bytas. Detta är tydligen en av de få typfel som förekommer på stihl-sågar. Finns beskrivningar hur man byter själv på internet. Finns även billigare pumpar att köpa på ebay.
Klicka här för att svara
