Tjolahopp, här kommer en rad frågor den mekaniskt värdelösa igen.
Köpte en al-ko 3835 på på rea för ett halvår sen. Packade upp först idag för att lära känna den.
Har gjort enligt instruktionerna nedan men får inte igång den. Jag har inte blandat olja/bensin själv utan kört på aspens färdigblandade, är det däri problemet ligger?Inloggade ser högupplösta bilder Logga in![]()
Mvh en som börjar få ont i armarna
1 958 läst · 42 svar
2k läst
42 svar
Motorsåg startar ej
Sida 1 av 3
-
Medlem · 1 750 inlägg 27 jul 2020 13:2327 jul 2020 13:23 #2
Kolla först om du har gnista,skruva lös tändstiftet och lägg stiftet(metalldelen) mot topplocket med tändkabeln fastsatt,dra i snöret och se om det gnistrar.
- Laddar…
-
27 jul 2020 13:36 #4
Du är säker på att du monterat allt rätt och följt alla anvisningar före start, inklusive broms?
Bensinen bör inte vara problemet tycker jag. Händer det ingenting? Staartar den och dör direkt?
Jag har aldrig kört den sågen, men de flesta nya sågar brukar starta lätt. Jag har en enkel Stiga som lämnar en del i övrigt att önska, men får jag rycka 3 gånger för att starta har jag missat något, för normalt startar den på första eller andra rycket.- Laddar…
-
27 jul 2020 13:47 #6
Bromsen fungerar, åtminstone i avstängt läge -
Medlem · 451 inlägg 27 jul 2020 13:49
-
27 jul 2020 13:59 #9
Är strömbrytaren i läge "on"?
Har du fyllt bränsle och olja på rätt ställe?
Många sågar är väldigt knussliga med rätt startprocedur vid kallstart. Rätt antal tryck på blåsan, full choke, rätt antal ryck i snöret, halv choke.- Laddar…
-
-
27 jul 2020 14:10 #11
Inloggade ser högupplösta bilder Logga in
Är det kanske läge att tömma drivmedel och låta den stå en stund? -
27 jul 2020 14:38 #15
Är det fuktigt så kommer det fram bränsle, men det kanske är för lite?
Om du har startgas kan du spraya lite i tändstiftshålet för att se om den alls tänder.
Eller sprayar du en rejäl dos in i luftfiltret o testar att starta såget.
Då bör det tända till.- Laddar…