Inget märkligt med själva kopplingen av motor och kondensator den kan du göra som nämnts tidigare. Det som fattas är då tex någon brytare, plint, termoskydd etc där de blå kunde kopplas. Så antingen får du ordna det som funnits där eller koppla samman på annat sätt.
Du kan ju testa lite enkelt med de blå ihop och se så det inte är mer som felar. Stiften på kondingen kan du också mäta så de parvis på samma sida har direkt kontakt, något annat vore ytterst ovanligt utförande och i detta fallet meningslöst vanligtvis bara två stift där.