Nej det är inte JAG som är igång med fler galna projekt just nu, eller? :wow:

Nåväl det verkar som om det börjar tas några nya stapplande steg in i den digitala touch åldern när det kommer till fräsbords anhåll. Jag tycker faktiskt det ser ganska snajjsigt ut.
Saknar dock, lite bling bling, blåa lysdioder lite här och var eller någon fräsig ( :D ) backlight... Enjoy folks

[video=youtube;tJxzRwUJfMo]http://www.youtube.com/watch?v=tJxzRwUJfMo[/video]

Det är galet att det inte finns mer sånt här för konsumentledet.

Det stora problemet som jag ser det är att kombinera en dator, helst en laptop, men den för datorer toxiska miljön som en snickarboa innebär. Det känns som ett problem som inte är löst än, men som skulle kunna göra denna typ av produkt betydligt enklare. Jag menar, varför ha massa intelligens i en pryl som egentligen bara är ett par stegmotorer? Med en enkel drivrutin och förhoppningsvis ett öppet API vore det ju en dröm...

Den var i alla fall inte overkligt dyr 599.99 dollar.
Men jag är inte riktigt övertygad än. Jag skulle hellre vilja ha digital höjning och vinkling på en fräslyft.

Pär

Det kanske kommer i version 2.0 :-)
Nej priset var faktiskt inte SÅÅ farligt. Gissar att INCRAS ingenjörer har bråda dagar nu :p

Det är ju onekligt enklare att fixa ett parallellförflyttat anhåll med stegmotor och skruvar än stadiga linjärlager som jag försökt mig på. Blev helt klart lite sugen på att försöka mig på egen konstruktion, har idag ett lagom digitaliserat fräsbord med infälld display för att hantera digital höjdmätare, låsning av höjden på fräslyften samt spindellås vid frässtålsbyte.

phl skrev:
Det är ju onekligt enklare att fixa ett parallellförflyttat anhåll med stegmotor och skruvar än stadiga linjärlager som jag försökt mig på. Blev helt klart lite sugen på att försöka mig på egen konstruktion, har idag ett lagom digitaliserat fräsbord med infälld display för att hantera digital höjdmätare, låsning av höjden på fräslyften samt spindellås vid frässtålsbyte.
En sådan beskrivning tarvar bilder!

Hade egentligen tänkt skriva en längre beskrivning på en site utanför Byggahus, kommer säkert hända någon gång. Slänger upp några skabbiga bilder i en egen tråd i stället.

• Gilla
jonmo
  • Laddar…
P
Och för den som letar efter phls tråd i framtiden någon gång så ligger den här

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.