Renoveringsnovis
· Kronoberg
· 61 inlägg
Nybliven husägare och det sitter en motordriven markis vid uteplatsen.
Jag har labbat lite med den och när jag kopplar in elen till den och trycker på fjärren så åker den ut, so far so good..
Jag trycker på fjärren igen för att den ska gå in men det fungerar inte.
Jag börja köra in den manuellt då när jag kört ca 1cm in så går den ut igen med motorn, dvs jag måste dra ut stickkontakten för att kunna köra in den manuellt.
Jag har läst mig till att det kan vara en ändlägesbrytare som är trasig men hur ska man fixa det? Går det ens? Jag har folk på jobbet som är duktiga på el men jag kan inte ta med hela markisen dit.
Är det värt att krångla med, den är säkert 20 år gammal om det räcker men motorn låter bra när den går ut iallafall
Jag har en manual hur montaget går till men ingen instruktionsbok. Den säger mig inte vad det är för fabrikat och jag hittar inget direkt på markisen heller.
Jag har labbat lite med den och när jag kopplar in elen till den och trycker på fjärren så åker den ut, so far so good..
Jag trycker på fjärren igen för att den ska gå in men det fungerar inte.
Jag börja köra in den manuellt då när jag kört ca 1cm in så går den ut igen med motorn, dvs jag måste dra ut stickkontakten för att kunna köra in den manuellt.
Jag har läst mig till att det kan vara en ändlägesbrytare som är trasig men hur ska man fixa det? Går det ens? Jag har folk på jobbet som är duktiga på el men jag kan inte ta med hela markisen dit.
Är det värt att krångla med, den är säkert 20 år gammal om det räcker men motorn låter bra när den går ut iallafall
Jag har en manual hur montaget går till men ingen instruktionsbok. Den säger mig inte vad det är för fabrikat och jag hittar inget direkt på markisen heller.
Om du lägger upp en bild på fjärrkontrollen kanske någon kan säga vilket system det är? Annars kan man säkert plocka ur den gamla motorn och ta alla mått och beställa nya grejer på nätet. Man kan då behöva såga till rätt mått med bågfil och fila på plastdetaljer till motorn så det passar i markisen.
Renoveringsnovis
· Kronoberg
· 61 inlägg
Hittar inte exakt fabrikat men snarlik kantig modell på fjärren. T.ex. amazon.de har mycket markismotorer men de verkar inte leverera till Sverige? Kanske går med amazon.se?: https://www.amazon.de/dp/B00IKLD1EI...jbGlja1JlZGlyZWN0JmRvTm90TG9nQ2xpY2s9dHJ1ZQ==
Renoveringsnovis
· Kronoberg
· 61 inlägg
Klicka här för att svara