Hej!
Har nu googlat halvt ihjäl mig och läst hundra forum-kommentarer men inte lyckats hitta rätt info.
Är det någon som vet om det går att sätta motor på en garageport av typen vikport car-in? Och i så fall var man hittar en sån motor?
Börjar tröttna på att cykeln med barnet på håller på att välta varje gång jag ska in i garaget.
Tacksam för hjälp
P.S. Inte min port på bilden men samma typ D.S.
Har nu googlat halvt ihjäl mig och läst hundra forum-kommentarer men inte lyckats hitta rätt info.
Är det någon som vet om det går att sätta motor på en garageport av typen vikport car-in? Och i så fall var man hittar en sån motor?
Börjar tröttna på att cykeln med barnet på håller på att välta varje gång jag ska in i garaget.
Tacksam för hjälp
P.S. Inte min port på bilden men samma typ D.S.
Medlem
· Västra Götaland
· 134 inlägg
Jag har motor på min vikport. Har en Car-in med hörmann motor.
Vanlig motor och en tillsats till porten som jag köpt på clas olsson.
Tillsatsen kommer ifrån http://www.accessa.se/motorer/garageportoppnare/port-tillsatser/car-in-med-fjadrar-a4020
Vanlig motor och en tillsats till porten som jag köpt på clas olsson.
Tillsatsen kommer ifrån http://www.accessa.se/motorer/garageportoppnare/port-tillsatser/car-in-med-fjadrar-a4020
Vad heter tillsatsen på clas olsson har försökt att leta på deras hemsida men hittar inte. Jag provade även att ringa till accessa mer kom bara till en telefonsvarare. är det möjligt att tillverka en arm själv, är det någon som har några mått är jag tacksam
Medlem
· Västra Götaland
· 134 inlägg
Vet inte vad satsen heter på classe.
Jag gick till Classe och frågade i kundtjänst.
De löste det direkt.
Jag gick till Classe och frågade i kundtjänst.
De löste det direkt.
Intressant!!! Har oxå en car-in som vore trevligt att elektrifiera. Har letat lite senaste dygnet men kommer ingen vart. Är det som jag förstår, att använda vilken portmotor som helst och köpa/bygga länkage sista biten till porten? Trodde bara det var takskjutportar som gick att motorisera
Ja, jag kom aldrig så långt som till att hitta en motor, alla spår kändes som blindspår. Men porten är kvar och börjar nu återigen leta efter en motor, så hittar du något matnyttigt så posta det gärna här på forumet!
Tack & trevlig nationaldag!
Tack & trevlig nationaldag!
Jag letar efter tillbehöret som tidigare såldes på Claes Ohlson men det verkar inte gå att få tag på längre. Har mailat Accessa om deras tillbehör A4020 men utan svar.
Ni som har Car-in med garageöppnare kanske skulle lägga ut lite bilder eller i bästa fall även med montageanvisningen så man kan lista ut hur man kan bygga eget länkage?
Ni som har Car-in med garageöppnare kanske skulle lägga ut lite bilder eller i bästa fall även med montageanvisningen så man kan lista ut hur man kan bygga eget länkage?
Medlem
· Västra Götaland
· 134 inlägg
Jag har en sån classesats liggandes någonstans från mitt förra hus.
Har varit portmontör på heltid, de flesta motorer som sitter på skena går att använda till dessa portar. Man skruvar fast medföljande fäste på den nedre delens överkant och sen får man förlänga staget upp till släden i skenan.

