Får troligtvis lägga nytt tak till sommaren då mitt nuvarande tak visat sin svaghet och börjat läcka under snömassorna.

Då jag bor i ett område med mycke "hippies" i och ekologiskt tänkande är inne så har jag funderat på att lägga ett mosstak. Jag finner ingen tråd alls om detta på forumet, om jag inte söker fel.

På nätet är det endast två artiklar jag finner om det.
http://mobil.svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=33831&a=1246644&lid=puff_1246644&lpos=rubrik

http://www.dn.se/bostad/gron-mossa-varmer-kolonistugan-1.168424

Är det någon som har erfarenhet av detta?

Behöver taket förstärkas? 50 kilo per kvadratmeter stod det i ena artikeln, ingen fara men det och snö?

Kostnad?

Underhåll? Vill slippa klippa taket lika ofta som gräsmattan :)
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.