Råttor fångade i fällor på en träplanka och sten i soligt landskap.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Wow
  • Gilla
Plutus och 2 till
  • Laddar…
tensiden tensiden skrev:
Täck över fällorna bara. Har råkat få några småfåglar när jag tyckt att jag täckt över fällorna tillräckligt bra, men de flygande varelserna är nyfikna och hungriga de med.
Dessa med rött lock att lyfta lockar inte fåglarna men de med Tryckplatta tar även fåglar. Har de sistnämnda under plastlådor.

Även börjat att höra mössen här nere i Skåne nu. Tydligen hade nog en t.om. tagit sig in i huset någonstans men där mötte den katten, blodfläckar lite här och där på golvet på morgonen så misstänker att så var fallet. Den första jag sett spår av inomhus, kan dock inte hitta någon avföring någonstans så den fick nog en snabb visit bara.

Hör dem iaf springa rundor på innertaket i lösullen på vinden. Dags att gå upp och kratta den lite så man får bort de färdiga motorvägarna de byggt. Retas lite med dem helt enkelt. Sen får jag nog ta mig en funderare om man inte ska försöka investera i musband som går att montera i efterhand så kanske man stoppar någon iaf.

C
Premiärfångst för säsongen här också idag efter att en liiten rackare siktats under ett par dagar.
Inomhus får väl tilläggas. Ute får de hållas.

Har hittills inte sett eller hört någon, men jag anar att det börjar bli dags.

Var på inköpsrunda på Granngården idag och fick med mig kolsyrefällan jag funderat på länge. Även agnat några fällor i garaget i väntan på utfallet från indikatorkorten.

Hand håller förpackning av Goodnature A24 automatisk kolsyrefälla för råttor och möss på en parkeringsplats.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
maria01 och 3 till
  • Laddar…
Verkar vara ett riktigt bra år för mössen.... Har haft några lugna år, speciellt sen jag tätade några småspringor under huset. Förra året tog jag ingen i fälla inomhus. Det var dessutom första året utan att jag la ut gift.

I år däremot så har 3 stycken gått i fälla inomhus (ingen aning vart dom tar sig in....) samt 2 har blivit grillade i elcentralen. Har införskaffat 8st SuperCat som ska placeras i trälådor utomhus...

två har gått i fälla två dagar i rad i bagaget på bilen
det går tydligen inte att ha bilen ute

Redigerat:
Düsseldorff
Har börjat här också. Plockat sju stycken i källaren sista veckan.

De varnade i tidningen igår om att de kommer nästa vecka, att det är sent i år pga värmen.

K
Tror jag ska sätta fällor i skogskanten på gränsen till min trädgård och ta ihjäl dem där med

• Gilla
prototypen
  • Laddar…
K
Idag väcktes jag kl 4:30 av skrapljud i väggen för första gången sedan vi flyttade in i vårt hus byggt 15-17. Förstår inte hur de kommit in i väggen men tänker att de lär väl inte komma förbi vindskyddet av utegips.

Det hemska är att precis innan jag gick upp lät det som att de krafsade på plasten istället för mot trä eller gips. Drömde en del sjuka saker där emellan också så det kan vara inbillning. Laddade tre slagfällor det första jag gjorde innan jag for iväg.

Laddade med ost, men hade det varit bättre med salta jord eller cashewnötter?

K Kallebo skrev:
Snickers! Snickers är det bästa att ladda med....

• Gilla
Martin_ och 3 till
  • Laddar…
K Kallebo skrev:
Idag väcktes jag kl 4:30 av skrapljud i väggen för första gången sedan vi flyttade in i vårt hus byggt 15-17. Förstår inte hur de kommit in i väggen men tänker att de lär väl inte komma förbi vindskyddet av utegips.

Det hemska är att precis innan jag gick upp lät det som att de krafsade på plasten istället för mot trä eller gips. Drömde en del sjuka saker där emellan också så det kan vara inbillning. Laddade tre slagfällor det första jag gjorde innan jag for iväg.

Jordnötssmör ska ju vara en hit enligt en hel del personer här. Jag har kört med en halv dumle i mina fällor. Det är sött och riktigt klibbigt så de får inte med sig godisbiten utan att utlösa fällan.

• Gilla
Kallebo
  • Laddar…
K
Som tidigare nämnts. Snickers är överlägset det bästa

• Gilla
Kallebo
  • Laddar…
Davidbagare
Mmmmmmmm.snickers:love:

• Gilla
Nalleman64 och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.