nope,du slipper inte mossan med uppsamlare.
Det bästa att hålla mossan borta är väl att den skall ha sol och gödsla den mkt.För att bli av med mossan gäller det att gynna gräset. Gödsla gräset från och med att det har börjat växa och sedan varannan vecka under sommaren...Vertikalskär endast om gräsmattan är filtaktig och tjock och kombinera då vertikalbeskärningen med toppdress med sand eller kompost samt nya gräsfrön. Mossriv aldrig! När man river mossan massproducerar man nya mossticklingar som lätt sprider sig till nya delar av gräsmattan.
Jag orkar inte lägga all tid på att få min helt mossfri i allafall
