orparn skrev:
Jag var på Biltema igår och hittade: [länk] Refillpatronerna är på 16 gram och gängan passar till adaptern som medföljer min "Patriot". 50 kr för ett trepack låter rimligt i mina öron :-D
Jag har inte kört igenom någon ännu men provat att gängan passar !
Ja 50kr för ett tre pack är verkligen rimligt, återkomm om hur det funkade.

Detta kanske blir Biltemas nästa stor säljare :)

Hej!
Jag köpte ett av rustas modell powertrap och den var ingen hit. Fick byta två ggr för diverse fel och saknad av delar så till slut tog jag pengarna åter och köpte mig en mosquito magnet istället.
Känns som den är bättre och fångar mer än rustas skräp.

//

Nu har jag kört igenom maskinen med en "Biltemapatron" . Det är första gången jag kör en "rengöringspatron" i min maskin men tömningstiden på patronen stämmer nog rätt bra med dom 45 sekunder som anges i manualen. Ni som använt rengöringspatroner stämmer det att det bara är själva "nålen" i adaptern som ska punktera patronen? Så blev det för mig i vilket fall, men med större hål skulle ju tömningstiden bli kortare så det stämmer säkert.

• Gilla
joflopp
  • Laddar…
Det låter som Biltemapatronen fungerar precis som originalpatronen.
Blir till att bunkra! :D

Har ni någon länk till en säljare på E-Bay som skickar till Sverige?

Lade precis en beställning på 4 tabletter på octenol.eu. Får väl se vad som dyker upp så småningom... :D 222 riksdaler gick det på....

Var förbi Biltema och plockade på mig 12 patroner. Förutom att Biltemas är otroligt mycket billigare så innehåller de mycket mer än Mosquito Magnets.

1373391057722.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
sukke2k
  • Laddar…
ToRy skrev:
Lade precis en beställning på 4 tabletter på octenol.eu. Får väl se vad som dyker upp så småningom... :D 222 riksdaler gick det på....
Beställde sex tabletter i söndags från samma ställe. Idag kom de med posten. :)
Har blivit en sport att rodda sin MM utan att generalagenten ska skinna mig med sina påslag..

• Gilla
ToRy
  • Laddar…
ToRy skrev [bild]

Lade precis en beställning på 4 tabletter på octenol.eu. Får väl se vad som dyker upp så småningom... [bild]

222 riksdaler gick det på....
joflopp skrev:
Beställde sex tabletter i söndags från samma ställe. Idag kom de med posten. :)
Har blivit en sport att rodda sin MM utan att generalagenten ska skinna mig med sina påslag..
Fick mina igår. Leveranstid på två dagar från Irland. :thumbup: Återstår bara att se om de funkar också... :p Rapport dröjer, bytte till sista originaltabletten förra helgen.

joflopp skrev:
Var förbi Biltema och plockade på mig 12 patroner. Förutom att Biltemas är otroligt mycket billigare så innehåller de mycket mer än Mosquito Magnets.

[bild]
Den gängade delen ser tjockare ut på Biltemas, synvilla antar jag...? Har du använt dem än?

edit: Såg nu att orparn använt dem så de borde ju funka... Behövdes någon adapter?

Biltemapatronen passar med adaptern som följer med MM.

• Gilla
ToRy
  • Laddar…
Jag använde den "adaptern" som medföljde maskinen.

• Gilla
ToRy
  • Laddar…
ullberg
en sak som jag undrat (i ett par steg, så håll ut...)

1) om jag minns det rätt (är inte jag som brukar byta på vår maskin) så är "adaptern" som följer med en hona - hona, dvs det är hane i maskinen, minns jag rätt då?

2) om det är så, är hanen i maskinen månne en bilventil?

3) om så är fallet, kan man inte köra med en vanlig kompressor? om det funkar och man redan har kompressor så framstår ju till och med biltemas lösning som en dyr sådan ;)

/U

ullberg skrev:
en sak som jag undrat (i ett par steg, så håll ut...)

1) om jag minns det rätt (är inte jag som brukar byta på vår maskin) så är "adaptern" som följer med en hona - hona, dvs det är hane i maskinen, minns jag rätt då?

2) om det är så, är hanen i maskinen månne en bilventil?

3) om så är fallet, kan man inte köra med en vanlig kompressor? om det funkar och man redan har kompressor så framstår ju till och med biltemas lösning som en dyr sådan ;)

/U
Jag har blåst ut min med tryckluft en gång, satte en sån man pumpar bildäck med, sånt fäste man viker fast om någon förstår vad jag menar :)

Kan ju vara lite vanskligt eftersom det är svårt att veta vilket tryck man har om man kör med kompressor. Använder man patronen ska man inte skruva upp mer än max ett kvarts varv för att få rätt tryck.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.