1 867 läst ·
4 svar
2k läst
4 svar
Mosaik på spå skiva
Medlem
· kronoberg
· 62 inlägg
Har tagigt bort det gamla kaklet och ska sätta upp svart mosaik på väggen som är av spånskiva, behöver man ha nånting innan fixer eller är det bara att köra på?
Blev lite gropar på en del ställen när jag tog bort det gamla, ska jag bara ta vanligt spackel eller ska det vara något annat?
Blev lite gropar på en del ställen när jag tog bort det gamla, ska jag bara ta vanligt spackel eller ska det vara något annat?
Medlem
· Norrbotten
· 3 390 inlägg
Keramik direkt på träbaserat material är väl som gjort för att det med tiden ska lossna. Fuktvariationer kan göra att det rör på sig, då lossnar plattor.
OM du ändå ska chansa, prima ordentligt innan du sätter fixet.
OM du ändå ska chansa, prima ordentligt innan du sätter fixet.
Medlem
· kronoberg
· 62 inlägg
Det gamla kaklet har ju suttit där i många år kanske sen 70 talet och det har ju inte ramlat ner och vad jag kan se så är
Inte spånskivan behandlad med primer eller nått annat, men man kanske ska satsa på primer då
Inte spånskivan behandlad med primer eller nått annat, men man kanske ska satsa på primer då
Medlem
· kronoberg
· 62 inlägg
Varför limma går det inte lika bra att skruva? Hur gör jag vid murstocken kan man sätta gips på den också?
Klicka här för att svara