1 884 läst ·
3 svar
2k läst
3 svar
Mosaik i duschhörna... ?
Hejsan!
Håller på att försöka få till badrummen med Höganäs badrums-CD. Det är ju kanon att testa sig fram med olika kombinationer innan det blir "på riktigt". :
Det jag undrar över är hur jobbigt det blir med att hålla rent om man väljer att göra duschhörnan med mosaik både på väggar och golv just där? Det blir ju en del fogar, menar jag...
Hur har ni gjort, eller hur skulle ni göra? Är det bökigt att hålla det snyggt?
Skulle gärna vilja lägga in en bild här och visa hur jag tänkt, men jag vet inte hur man gör... :-[ Någon som kan förklara på ett enkelt sätt, så kanske jag kan få hjälp med en omröstning sen om vilket som är snyggast...
Tacksam för era svar!
//Helena
Håller på att försöka få till badrummen med Höganäs badrums-CD. Det är ju kanon att testa sig fram med olika kombinationer innan det blir "på riktigt". :
Det jag undrar över är hur jobbigt det blir med att hålla rent om man väljer att göra duschhörnan med mosaik både på väggar och golv just där? Det blir ju en del fogar, menar jag...
Hur har ni gjort, eller hur skulle ni göra? Är det bökigt att hålla det snyggt?
Skulle gärna vilja lägga in en bild här och visa hur jag tänkt, men jag vet inte hur man gör... :-[ Någon som kan förklara på ett enkelt sätt, så kanske jag kan få hjälp med en omröstning sen om vilket som är snyggast...
Tacksam för era svar!
//Helena
Där jag bodde tidigare var det mosaik på hela badrumsgolvet, men det var inte jobbigt att hålla rent.....inte så att man tänkte på det i alla fall....dock var det ett badkar och ingen duschhörna i det badrummet...
Vi funderar också på mosaik i huset och fogarna bekymrar vi oss inte det minsta om.
För att lägga in en bild behöver du hemsidesutrymme.
Har du inte det så kan du maila bilden till mig så lägger jag in den i tråden.
Min mail: byggahus@pc.nu
Vi funderar också på mosaik i huset och fogarna bekymrar vi oss inte det minsta om.
För att lägga in en bild behöver du hemsidesutrymme.
Har du inte det så kan du maila bilden till mig så lägger jag in den i tråden.
Min mail: byggahus@pc.nu
Hade tidigare badrum från 60-talet med mosaik på golv o väggar. Fungerade utmärkt. Nån gång mellan varven sprutade vi på klorinliknande medel, väntade en kvart och spolade sedan av med duschen för att hålla fogarna vackra. På golvet var det mörkgrå fogar och på väggen ljusgrå fogar. Inga som helst problem. 
Klicka här för att svara