Gokväll.

Skulle behöva lite hjälp med att hitta några bra mörkläggningsrullgardiner till dessa fönster då min sambo jobbar skift.

Har en simpel variant i dagsläget men dom släpper in alldeles för mycket ljus.

Vore tacksam om någon har tips på någon bra modell.

Tack på förhand.

• Fönster med enkla mörkläggningsgardiner och grönska utanför, sett inifrån ett rum.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Fönster med enkel rullgardin och utsikt mot grönskande trädgård; diskussion om mörkläggningsalternativ för skiftarbete.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Googla på kassetrullgardin med sidoskenor, verkar finnas en del att välja på. Jag har inte köpt själv och provat än, men snart kanske jag kommer till beslut.

Vänd på den du har 180 grader så den kommer närmre fönstret först för att se om det räcker.

• Gilla
he-peter
  • Laddar…
Krokben
Nu ville du ha tips på gardiner men jag vill ändå nämna:

Jag jobbar konstant natt och använder mig av en sovmask. Om man stör sig av att de "stramar åt" vid ögonen så finns det masker som har som ringar runt ögonen som gör att det inte blir något tryck över just ögonen och att man kan öppna ögonen/blinka utan obehag.

Kombinera en mörkläggande rullgardin med mörkläggningsgardiner från t.ex. IKEA och sätt en bräda ovanför gardinstången. Det tar bort ljusläckaget runt rullgardinen.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.