Jag har köpt en friggebod i byggsats som levererades i tre paket.
I ett av paketen ligger tillsammans med mängder av annat obehandlat virke 8st reglar som ser ut som på bilden nedan.
Är dessa mörkare fläckar något att oroa sig över? Jag får lite olika svar när jag frågar runt, allt från att det inte är något att oroa sig över till att jag behöver lämna tillbaka allt virke som har legat i samma förpackning.
De reglarna jag sett det på kommer användas till bjälklaget.
Skulle uppskatta lite åsikter innan jag tar fajten med butiken, det är ju en hel del arbete iblandat också för mig vid en retur av 800kg virke i plocke-pin form..
I ett av paketen ligger tillsammans med mängder av annat obehandlat virke 8st reglar som ser ut som på bilden nedan.
Är dessa mörkare fläckar något att oroa sig över? Jag får lite olika svar när jag frågar runt, allt från att det inte är något att oroa sig över till att jag behöver lämna tillbaka allt virke som har legat i samma förpackning.
De reglarna jag sett det på kommer användas till bjälklaget.
Skulle uppskatta lite åsikter innan jag tar fajten med butiken, det är ju en hel del arbete iblandat också för mig vid en retur av 800kg virke i plocke-pin form..
Medlem
· Västernorrland
· 12 029 inlägg
Det är normalt. Går aldrig att komma ifrån med mycket virke. Allt beror på hur det är förvarat men kontentan är iallafall att det inte påverkar nåt. Det är mer mögelsporer i luften du andas än vad det är i det där trät iallafall.
Ok, Tack Stefan, var ändå förbi K-Rauta med de risiga reglarna och de löste exemplariskt att jag fick nya fina direkt. Känns åtminstone bättre för mig 
Klicka här för att svara