18 323 läst ·
59 svar
18k läst
59 svar
Morfars maskiner - vad är de värda?
Tack! Ja men försöka få en tusenlapp per maskin låter ju inte dumt, och kanske paketpris om man tar allt.Frustrator skrev:
Är vanskligt att säga för mycket, här nere i söder får du mer för prylarna än uppe i Norrbotten.
Bordsågshuven ser ut att tillhöra en Serva. Så kanske 1-2k för bordsågen. (Är mer åt byggaågshållet än finsnickeri)
1k för bandsågen och lika mycket för spånsugen.
Men allt beror på skicket och hur länge man orkar låta dem ligga på blocket.
Om där också finns en del fint virke kan ni få lite för det med.
Mycket riktigt finns fint virke, ska bara fundera ut om jag ska ta det själv 🤔
Pelarborren bör du kolla upp lite mer noggrant. Svårt att se, men om det är tex en Arboga kan du få många tusenlappar. Uppemot tio stycken som en annan påpekat redan.L longtimelurker skrev:
Det är inte en Arboga. Inte en Solberga eller Strands heller. Detaljerna ser ut som en kines eller taiwanes från 90-talet men de finns i många olika utföranden och kvaliteter och priserna varierar beroende på kvalitet.Alatan skrev:
Paketpris brukar oftast bli en förlustaffär för både köpare och säljare. Säljaren måste sälja till underpris och köparen måste lägga ut pengar för saker som han inte vill ha.L longtimelurker skrev:
Tack för tipsen, ska kolla vidare! Rapporterar här när det finns nya bilder
Använd grejerna; kortsiktigt att göra sig av med grejerna. Just saying!
Så istället för att få flera tusen kronor för dessa maskiner, så skall trådskaparen betala 500 kr till dig.!J Jontha skrev:Nej nej, det där är bara skrot. Allt går på batteri idag. Stäng ner tråden och koncentrera dig på att slänga grejerna istället. Jag kan se att det där skrotet väger jättemycket och erbjuder därför dig lyfthjälp. Jag kommer med släp och kör bort åt dig. Kan ta en 500 för jobbet så slipper du oroa dig. Var bor du? Kan jag komma nu?