Till TS bry dig inte, lossa och vrid den själv så är allt ut världen. En sak kvar då, lossa lite isolering ända ner till pumpen så det syns hur anslutningen är. kan vara en lekande mutter där.

• Gilla
guggen
  • Laddar…
Isoleringen är lätt att ta av. Det är bara två formgjutna halvor.

• Gilla
Roger Fundin och 1 till
  • Laddar…
Skumpe
J jonaserik skrev:
Till TS bry dig inte, lossa och vrid den själv så är allt ut världen. En sak kvar då, lossa lite isolering ända ner till pumpen så det syns hur anslutningen är. kan vara en lekande mutter där.
Rimligt tips till nån som betalt dyra pengar för att få hjälp av proffs. "Betala först och fixa det sen själv".

• Gilla
  • Haha
jonaskop och 14 till
  • Laddar…
Snailman
Skumpe Skumpe skrev:
Rimligt tips till nån som betalt dyra pengar för att få hjälp av proffs. "Betala först och fixa det sen själv".
Vid varje besök de gör är det risk att de orsakar ett nytt fel medan de fixar det förra.
Jag har anlitat rörmokare två, tre gånger ungefär och vid en av gångerna så glömde de ansluta överfyllnadsledningen på diskon som upptäcktes nåt år senare då det tydligen skvätt ut vatten den vägen. Övriga diskhoar har jag av någon anledning valt att montera själv;).

Då var det ändå en väldigt kunnig och bra rörmokare som gjorde felet.

• Gilla
Kallebo och 1 till
  • Laddar…
D Daniel 109 skrev:
Pumpen sitter rätt och de tog sig inte tid att vrida motorn.
Eller så håller TS kameran upp och ner :(

• Gilla
RolfoHelena
  • Laddar…
janwide
R Robin Lindberg skrev:
Eller så håller TS kameran upp och ner :(
Typiskt hantverkare att sätta golvet i taket också!

Redigerat:
  • Haha
  • Gilla
Roger Fundin och 4 till
  • Laddar…
janwide janwide skrev:
Typiskt hantverkare att sätta golvet i taket också!
var min första tanke, men den kändes lite för extrem ;)

• Gilla
Roger Fundin
  • Laddar…
H Haas84 skrev:
Vi hade en montör här i fredags som installerade en ny cirkulationspump till golvvärmen. Men de monterade hela framsidan åt fel håll.
När jag kontaktar dem påstår de att funktionen inte påverkas och att de helst inte vill göra ingrepp på pumpen.
Jag accepterar inte att de ska vara sådär.
Se bild.
Detta kan ju inte vara acceptabelt?
Ifall pumpen pumpar åt fel håll kan det påverka värmespridningen. Äldre golvvärmesystem behöver att vattnet går åt ”rätt håll”.

Fiskebäck1 Fiskebäck1 skrev:
Ifall pumpen pumpar åt fel håll kan det påverka värmespridningen. Äldre golvvärmesystem behöver att vattnet går åt ”rätt håll”.
Flödet går inte åt andra hållet bara för att man vänder på motorn. Och får ju hoppas att dom inte monterat pumphuset med flödesriktningen åt fel håll.

Medan du väntar på montören...Jag fotar mina mätarställningar för att komma ihåg dem. Fotot kan enkelt vändas utan insexnyckel

Det tar dig fem minuter att vända på motorn.
Det kräver inga specialverktyg.
Det är inte det minsta svårt.

Bara å göra, visst ska rätt vara rätt, men det här är en mikroskopisk grej.

• Gilla
Storachefen
  • Laddar…
Skämtar leverantören med dig ? Bedrövligt dåligt att göra en sån installation. Som många andra sagt. Mycket enkelt att vända motorn. Den installatören lär inte få några bra rekommendationer i ditt närområde framöver. Man vill ju få kvallité för det man betalar för.

• Gilla
Roger Fundin
  • Laddar…
H Haas84 skrev:
Vi hade en montör här i fredags som installerade en ny cirkulationspump till golvvärmen. Men de monterade hela framsidan åt fel håll.

När jag kontaktar dem påstår de att funktionen inte påverkas och att de helst inte vill göra ingrepp på pumpen.

Jag accepterar inte att de ska Ivara sådär.

Se bild.

Problemet är väl kanske att kabelanslutningen inte får plats om man vänder pumpen. Men vad är problemet. Man ställer in pumpen en gång, sen går den och du behöver varken läsa på den eller titta på den. Ställ något framför, så slipper du se den.

• Arg
Roger Fundin
  • Laddar…
piprod piprod skrev:
Problemet är väl kanske att kabelanslutningen inte får plats om man vänder pumpen. Men vad är problemet. Man ställer in pumpen en gång, sen går den och du behöver varken läsa på den eller titta på den. Ställ något framför, så slipper du se den.
Det har inte bara med displayen att göra. Dessutom kan man montera den med kabelanslutningen åt sidan om så krävs.

• Gilla
Roger Fundin
  • Laddar…
H Haas84 skrev:
Jag accepterar inte att de ska vara sådär.
Se bild.

”Funktionen av ert företag påverkas inte märkbart av att jag inte betalar räkningen”

• Gilla
  • Haha
Roger Fundin och 8 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.