57 560 läst ·
178 svar
58k läst
178 svar
Montör har monterat pumpen fel
Rimligt tips till nån som betalt dyra pengar för att få hjälp av proffs. "Betala först och fixa det sen själv".J jonaserik skrev:
Snailman
Medlem
· Västra Götaland
· 5 582 inlägg
Snailman
Medlem
- Västra Götaland
- 5 582 inlägg
Vid varje besök de gör är det risk att de orsakar ett nytt fel medan de fixar det förra.Skumpe skrev:
Jag har anlitat rörmokare två, tre gånger ungefär och vid en av gångerna så glömde de ansluta överfyllnadsledningen på diskon som upptäcktes nåt år senare då det tydligen skvätt ut vatten den vägen. Övriga diskhoar har jag av någon anledning valt att montera själv
Då var det ändå en väldigt kunnig och bra rörmokare som gjorde felet.
Hobbyelektriker
· Stockholm
· 385 inlägg
Hobbyelektriker
· Stockholm
· 385 inlägg
Ifall pumpen pumpar åt fel håll kan det påverka värmespridningen. Äldre golvvärmesystem behöver att vattnet går åt ”rätt håll”.H Haas84 skrev:Vi hade en montör här i fredags som installerade en ny cirkulationspump till golvvärmen. Men de monterade hela framsidan åt fel håll.
När jag kontaktar dem påstår de att funktionen inte påverkas och att de helst inte vill göra ingrepp på pumpen.
Jag accepterar inte att de ska vara sådär.
Se bild.
Detta kan ju inte vara acceptabelt?
Medan du väntar på montören...Jag fotar mina mätarställningar för att komma ihåg dem. Fotot kan enkelt vändas utan insexnyckel
Skämtar leverantören med dig ? Bedrövligt dåligt att göra en sån installation. Som många andra sagt. Mycket enkelt att vända motorn. Den installatören lär inte få några bra rekommendationer i ditt närområde framöver. Man vill ju få kvallité för det man betalar för.
Problemet är väl kanske att kabelanslutningen inte får plats om man vänder pumpen. Men vad är problemet. Man ställer in pumpen en gång, sen går den och du behöver varken läsa på den eller titta på den. Ställ något framför, så slipper du se den.H Haas84 skrev:Vi hade en montör här i fredags som installerade en ny cirkulationspump till golvvärmen. Men de monterade hela framsidan åt fel håll.
När jag kontaktar dem påstår de att funktionen inte påverkas och att de helst inte vill göra ingrepp på pumpen.
Jag accepterar inte att de ska Ivara sådär.
Se bild.
Det har inte bara med displayen att göra. Dessutom kan man montera den med kabelanslutningen åt sidan om så krävs.piprod skrev:
H Haas84 skrev:Vi hade en montör här i fredags som installerade en ny cirkulationspump till golvvärmen. Men de monterade hela framsidan åt fel håll.
Jag accepterar inte att de ska vara sådär.
Se bild.
”Funktionen av ert företag påverkas inte märkbart av att jag inte betalar räkningen”