Hej,
Jag är på jakt efter en monteringsskruv likt den inringade i bifogad bild. Har sökt på bauhaus, krauta, ikea mfl och det närmsta jag hittar är den högra, men den passar ej muttern då det är för långt mellanrum mellan gängorna.
Skruven är 4,1 cm lång. Den tillhör en våningssäng av märket Unipuu som tyvärr inte tillverkas längre. Har även sökt efter mutter som passar den högra skruven men ej funnit.
Någon som sett en liknande skruv eller som kan tipsa om var jag borde kunna hitta den?
/Johan
Jag är på jakt efter en monteringsskruv likt den inringade i bifogad bild. Har sökt på bauhaus, krauta, ikea mfl och det närmsta jag hittar är den högra, men den passar ej muttern då det är för långt mellanrum mellan gängorna.
Skruven är 4,1 cm lång. Den tillhör en våningssäng av märket Unipuu som tyvärr inte tillverkas längre. Har även sökt efter mutter som passar den högra skruven men ej funnit.
Någon som sett en liknande skruv eller som kan tipsa om var jag borde kunna hitta den?
/Johan
Den högra ser ut att vara en träskruv, och den vänstra bör ju vara maskingäng om den ska sitta in i hylsan. Bör du inte kunna använda en vanlig maskingängad skruv i rätt dimensioner? Behöver du den specifika formen på skruven?
Produkter som diskuteras: "träskruv"
Träskruv Big Dog ZF Max C4 utomhus FAST
För användning utomhus
126 kr inkl moms
Läs mer
Den inringade finns i iaf en ikea möbel men ingen vanlig skruv. Tyvärr kan jag inte komma på vilken men tror det va en säng. Med tålamod kan man ju gå igenom en stor rad monteringsanvisningar så kanske man hittar dess reservdelsnummer och kan beställa den.
Kan detta vara något?
https://www.theofils.se/kopplingsbeslag/kopplingsbultar-och-snackor/kopplingsskruv-7179-61124/
/Höghus
https://www.theofils.se/kopplingsbeslag/kopplingsbultar-och-snackor/kopplingsskruv-7179-61124/
/Höghus
Ja tyvärr jag behöver den formen för att den skall passa med övriga delar för att montera sängen.S0MMER skrev:
Ja det var min första tanke och hittade en ikeaskruv jag trodde skulle funka, men det var fel dimensioner. Men skall göra ett försök till där.O Octavianus skrev:
IKEA-skuven är ju avsedd att skruvas i trä, så:
ta en bit rundstav i lämplig dimension som ersättning för "muttern" och borra ett lagom hål i den som passar IKEA-skuven. Du har då en "mutter" av trä som skruven kan fästas i.
ta en bit rundstav i lämplig dimension som ersättning för "muttern" och borra ett lagom hål i den som passar IKEA-skuven. Du har då en "mutter" av trä som skruven kan fästas i.
Hej! Jag hittade denna länk, jag har samma problem. En unipuu våningssäng, men inte tillräckligt med skruv. Passade de du köpte? Har du kvar några och vill sälja?J j1978 skrev:
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden