Hej alla ! Finns riktlinje om monteringshöjden på en överhängd fönster. Rummet är 380×280 o fönster är 5x11. Fönsterväggen är 6 meter från en gågata så insynsyddet är viktig. En vanlig långa fönster skulle ger mindre insynskydd samt tog yta från det lilla rummet.
Vad är höjden ska vi montera vårt överhängda fönstret ? Vi är tre i familjen och frun är 164, mannen 180, dotter 4 åring. Hoppas de info hjälper
Tackar.