3 170 läst ·
7 svar
3k läst
7 svar
Monteringsdetaljer korrugerad plåt?
Hej,
Vart hittar man bra fästen till bra pris för att fästa solceller på korrugerat plåttak?
Jag tycker bultlösningen man skruvar igenom (som en farmarskruv) verkar vettig, men vart köper man det till bra (bäst) pris?
Mvh
Vart hittar man bra fästen till bra pris för att fästa solceller på korrugerat plåttak?
Jag tycker bultlösningen man skruvar igenom (som en farmarskruv) verkar vettig, men vart köper man det till bra (bäst) pris?
Mvh
Produkter som diskuteras: "farmarskruv"
Farmarskruv FZB elförzinkad FAST
Utvändig infästning av byggplåt
147 kr inkl moms
Läs mer
Men du anger ju i din länken till sådan långbult som skruvas i stålbalken under takplåten, se din 1:a länk ovan.
Din andra länk är fyllt med allsköns olika fästsystem. Vore det inte lämpliga att fråga mer precist såvida du önskar precist svar?
Den länk jag angav är just sådana trapetsbleck som används av dem som önskar låg installationskostnad och enkelt montage just på korrugerat plåttak.
Din andra länk är fyllt med allsköns olika fästsystem. Vore det inte lämpliga att fråga mer precist såvida du önskar precist svar?
Den länk jag angav är just sådana trapetsbleck som används av dem som önskar låg installationskostnad och enkelt montage just på korrugerat plåttak.
Redigerat:
Jag tror de flesta som läser tråden förstår att det är typen av bult jag är ute efter, jag preciserar sedan vilken sorts material jag ska göra infästningen i.A Arnodt skrev:
Men om det inte var tydligt för dig så är det trätakstol jag vill fästa i genom sinusformad plåttak.
Har du alltför klen takplåt är det det som gör att du inte kan skruva i takplåten och måste tvungetvis skriva i de underliggande trätakstolarna? Takplåten ska ju vara minst 0,50 mm tjock om stålplåt om alu minst 1,0 mm. Jag tänkte inte på det.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden