Köpte mig en Nemi VVB på 80L och tycker att väggkonsolen ser väldigt vek ut.
På dom flesta modeller jag kikat på så ser det ut som att man först monterar en platta på väggen och sedan hänger upp VVB:en på den, på Nemi ser det ut som att man skruvar VVB:en direkt i väggen.
Hur har ni andra monterat era Nemi?

• Varmvattenberedare Nemi 80L liggande på golvet med väggkonsol och plastering, diskussion om montering direkt på vägg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Allt beror på vad du har bakom att fästa i. ( ingen spånskiva bara då ) Är nog bäst om det finns reglar att fästa i bakom. Sen är det lite svårare att hänga upp den med att hålla den och skruva. Med platta så krokas den på, bäst/enklast.

Det sitter 120*45 regel bakom som sitter väl fastsatt men jag kan bara fästa beredaren med 2st skruvar, något annat sätt blir knepigt då hållaren sitter bakom beredaren. Beredaren vägen ca 104kg, pallar verkligen 2 franska träskruvar detta

• Detalj av en fastsättningsskena med två skruvar, troligen för en varmvattenberedare, placerad på en matta med plastskydd.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
B Burzum skrev:
Det sitter 120*45 regel bakom som sitter väl fastsatt men jag kan bara fästa beredaren med 2st skruvar, något annat sätt blir knepigt då hållaren sitter bakom beredaren. Beredaren vägen ca 104kg, pallar verkligen 2 franska träskruvar detta
Håller säkert, se bara till att förborra med en borr som är 2 - 3 mm tunnare, än kärnan på den franska. Franska ska gå igenom regeln med ca 1/2 sin längd. Lite spot eller olja på den är bra med när den dras.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.