26 339 läst ·
21 svar
26k läst
21 svar
Montering innerdörr
Ok, missade den biten... Såg också att jag skrivit lite slarvigt, karmen skall sättas i liv med insidan om dörren är inåtgående eller utsidan om utåtgående.
Eller sätt den med skum, jag har skummat fast alla mina innerdörrar utom en där det inte fanns utrymme i det gamla dörrhålet.
Eller sätt den med skum, jag har skummat fast alla mina innerdörrar utom en där det inte fanns utrymme i det gamla dörrhålet.
När jag monterar innerdörrar fäster jag karmen med två skruv på gångjärnssidan och en skruv överst på andra. Hänger på dörren och stänger, sedan justerar jag till karmen så att den ligger parallellt med dörren. Det är snabbare och enklare än att försöka loda in med vattenpass. Även om man tycker bubblan är i mitten kan det lätt slå på 2 mm.
Ska montera karmar med Essve 70 OH karmskruvar, tycker skruven ser ganska kraftig ut och undrar om inte förborrning i reglarna är en bra ide? Finns nått bra verktyg för att skruva/borra i reglarna genom de förborrade karmhålen så skruvarna går in spikrakt sen?
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden