Hej,
Jag har nu monterat två swedoor innerdörrar med snapin gångjärn och +karm och är fortfarande lite konfunderad.
Dels undrar jag vad som man ska göra på denna bilden?
På min ena dörr så ligger dörren också mycket närmre karmen när den är stängd (på gångjärnssidan). Detta kan jag heller inte justera då måtten redan är bestämt sedan fabrik. Det innebär att gummilisten kläms mycket mer och gnäller när man öppnar och stänger dörren
/Tim
Jag har nu monterat två swedoor innerdörrar med snapin gångjärn och +karm och är fortfarande lite konfunderad.
Dels undrar jag vad som man ska göra på denna bilden?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
På min ena dörr så ligger dörren också mycket närmre karmen när den är stängd (på gångjärnssidan). Detta kan jag heller inte justera då måtten redan är bestämt sedan fabrik. Det innebär att gummilisten kläms mycket mer och gnäller när man öppnar och stänger dörren
/Tim
Bilden visar att du kan justera hur låskolven ligger mot blecket i stängt läge. Är det så att dörren (i stängt läge) kan ruckas på så kan man böja till dessa så att låskolven ligger tajtare mot och således att dörren hålls still...
Precis som @dwd beskriver så är det en justering av slutblecket som visas vilket ändrar listtrycket och plösmåttet i slutblecket.
Vanligtvis används detta för att justerar bort glappet som kan finnas mellan låshusets kolv (regel) och slutblecket för att dörren inte ska slå när du vädrar och det kan bli korsdrag.
Vanligtvis används detta för att justerar bort glappet som kan finnas mellan låshusets kolv (regel) och slutblecket för att dörren inte ska slå när du vädrar och det kan bli korsdrag.
Klicka här för att svara