Kanske fel del av forumet att fråga i, men jag försöker. Jag ska sätta in en utslagsback i tvättstugan och har stött på lite problem.
Blandarpipen sticker allt som allt ut cirka 32 cm från väggen pga blandarfästet. och utslagsbacken är 34.5 cm. Det uppstår alltså ett litet problem när man ska spola vatten. Vattnet hamnar i själva backen med nöd och näppe, vilket inte är optimalt när något ska sköljas av.
Hur skulle ni ha gjort? Satt reglar på väggen som ni fäster utslagsbacken i? Distanser?
Droppa lite förslag. Skulle gärna få ut den från väggen minst 5 centimeter/så mycket det bara går för att få strålen från blandaren mer centrerad i utslagsbacken.
Att byta blandare är inte ett alternativ.
Bifogar bild på utslagsbacken om det skulle behövas. Den fäster i väggen med fyra skruvar.
Blandarpipen sticker allt som allt ut cirka 32 cm från väggen pga blandarfästet. och utslagsbacken är 34.5 cm. Det uppstår alltså ett litet problem när man ska spola vatten. Vattnet hamnar i själva backen med nöd och näppe, vilket inte är optimalt när något ska sköljas av.
Hur skulle ni ha gjort? Satt reglar på väggen som ni fäster utslagsbacken i? Distanser?
Droppa lite förslag. Skulle gärna få ut den från väggen minst 5 centimeter/så mycket det bara går för att få strålen från blandaren mer centrerad i utslagsbacken.
Att byta blandare är inte ett alternativ.
Bifogar bild på utslagsbacken om det skulle behövas. Den fäster i väggen med fyra skruvar.
Det är denna kranScouten skrev:
https://www.rskdatabasen.se/kategori/blandare/koksblandare/koksblandare-ettgrepp/9000e-8309002-10
Det vore verkligen toppen om det gick att byta pip till en kortare
Medlem
· Blekinge
· 12 224 inlägg
Om du montera backen eller kranen med offset i sidled kan du svänga pipen längre in över backen.
Ett MYCKET bra förslag! Tror att det blir den lösningen. Var insnöad på centrerat under blandaren, men att sätta backen lite till vänster kommer att bli hur bra som helst det också!T Thomas_Blekinge skrev:
Tänk på att Säker Vatten säger att pipen ska vara begränsad så att man inte kan spola utanför hon.
Det kan man iofs välja att strunta i.
Edit:länkade. Kolla sid 34, visserligen kök, men principen får antas vara den samma
https://www.sakervatten.se/FILEARCHIVE/EFA76E2C25072111ECB32315E0CAF00C.pdf
Det kan man iofs välja att strunta i.
Edit:länkade. Kolla sid 34, visserligen kök, men principen får antas vara den samma
https://www.sakervatten.se/FILEARCHIVE/EFA76E2C25072111ECB32315E0CAF00C.pdf
Tack!Scouten skrev:
Får använda ”sunt förnuft” och se till att pipen är ovanför hon de (förhållandevis få) gånger som det ska spolas vatten i tvättstugan.
Klicka här för att svara

