8 498 läst ·
8 svar
8k läst
8 svar
Montering av tungt 3m skjutparti!
Hej!
Jag har ett tre meters skjutparti nere på gården som jag hade tänkt att montera i gaveln. Problemet jag står inför är att det är en liten backe dit och fyra trappsteg och nu undrar jag om det finns någon som har tipps på hur jag bäst lyfter dit det. Hjälpmedel osv. Ska jag använda kran blir det mobilkran och det vill jag undvika. Jag har bara tillgång till 2 personer som kan lyfta för alla har problem med sina ryggar.
Verkligen tacksam för tipps.
Jag har ett tre meters skjutparti nere på gården som jag hade tänkt att montera i gaveln. Problemet jag står inför är att det är en liten backe dit och fyra trappsteg och nu undrar jag om det finns någon som har tipps på hur jag bäst lyfter dit det. Hjälpmedel osv. Ska jag använda kran blir det mobilkran och det vill jag undvika. Jag har bara tillgång till 2 personer som kan lyfta för alla har problem med sina ryggar.
Verkligen tacksam för tipps.
Vi hade ett 3 m bred och 1,5 m högt fönster som min sambo och hans pappa bar på plats genom att lägga ett 10 cm bred rem formad som en 8 . Den smala delen på 8 under fönstret och den runda delen runt halsen . Remen ska vara kort så att man har böjda knän för att sen kunna lyfta när man ska gå .
Halvera vikten genom att lyfta av dörren. Jag förmodar att det är parti av typ Hajom ??.
Oftast en alulist i toppen som lossas sen vinklas dörren utåt och lyfts av.
Oftast en alulist i toppen som lossas sen vinklas dörren utåt och lyfts av.
Bärremmar har jag tänkt på men problemet är att det lätt tippar då höjden är 2,10 meter.
Har varit i kontakt med Kronfönster som är leverantör och de rekomenderar inte att man tar vad dörrarna då det är så många komplicerade inställningar.
Några andra förslag vore jag tacksam.
Har varit i kontakt med Kronfönster som är leverantör och de rekomenderar inte att man tar vad dörrarna då det är så många komplicerade inställningar.
Några andra förslag vore jag tacksam.
Då var det inte typ Hajom alltså...pvanders skrev:
Klicka här för att svara