Hejsan!

Jag har köpt en ny toasits men inser nu att min toalett - även om den står på golvet - har designen av en vägghängd toalett. Det innebär att man inte kommer åt att montera toasitsen underifrån som på de flesta toaletter. För att toasitsen därför ska kunna sättas fast i stolen måste jag ha någon sorts plugg att skruva fast den långa medföljande skruven i. Har ringt de stora byggvaruhusen men de är helt frågande trots att de förstår vad jag menar. Vad gör jag? Hur gör man med alla vägghängda toaletter, det borde ju vara samma sak för dem?

Tacksam för all hjälp...

Förstår inte heller riktigt men har du köpt en sits som ska passa då? För det är inte bara ta första bästa och tro att det går.

• Gilla
Randowan
  • Laddar…
Hej!
Det är tydligt att just denna sits har fästsats som är tänkt att skruvas fast underifrån. Men även om jag skulle köpa en helt ny sits så verkar det som att alla sitsar tar för givet att man kommer åt underifrån, vilket jag (plus alla som har vägghängda stolar) alltså inte gör. Så frågan kan nog ställas: hur monterar man en toasits på en vägghängd toalett?

Börja med att kolla vilket fabrikat det är på toalettstolen. Efter det är det enklare att söka efter korrekt detalj.

Tack!

Tyvärr verkar det vara en italiensk toalett utan återförsäljare i Sverige ‍♂️ Vet inte var de fick tag på den!

Hur är den befintliga toasitsen fäst då?

Randowan Randowan skrev:
Tack!

Tyvärr verkar det vara en italiensk toalett utan återförsäljare i Sverige ‍♂️ Vet inte var de fick tag på den!

Been there. I värsta fall får du kolla hos utländska leverantörer för att hitta rätt modell.
Surfa runt på tillverkarens namn och se vad du finner. Finns inga genvägar tyvärr.

T topmount skrev:
Finns ju lösa proppar att köpa

[länk]
Nu snackar vi! Det är en sån här jag behöver, men inte lyckats hitta. Nu gäller det bara att avgöra huruvida den passar i mina hål..?

Sökte på ”toalettsits fäste” finns många varianter.

• Gilla
Randowan
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.