Hej,
Ska montera en purus brunn (Purus Oden) i mitt blivande badrum. Jag har 22 mm golvspån + golvgips, på det så blir det armering och spackling. CC mellan reglar är ca 600 mm. Måste man göra kortlingar för att fästa brunnen eller går det bra att fästa i spånskivan? Det är nämligen ganska tajt där brunnen ska sitta. Jag kan inte hitta någonstans där det står att det finns ett krav på kortlingar. Snälla någon?