80 420 läst ·
31 svar
80k läst
31 svar
Montering av dosor?
Apparatdosa
För infällt montage i regelväggar. Skruvavstånd c/c 60mm.
Teleskopisk självjusterande fästring från 10-27 mm. Med 4 st flexstutsar ø16 mm försedda med låsbleck och tätproppar.

APPARATDOSA VP-2 13MM VIT/GRÖN
Artikelnummer: 1421301
Eankod: 7315882001582
UNSP/SC: 39121300
Materielklasskod: Q246
Avtalspris: 31.57 + moms
För infällt montage i regelväggar. Skruvavstånd c/c 60mm.
Teleskopisk självjusterande fästring från 10-27 mm. Med 4 st flexstutsar ø16 mm försedda med låsbleck och tätproppar.

APPARATDOSA VP-2 13MM VIT/GRÖN
Artikelnummer: 1421301
Eankod: 7315882001582
UNSP/SC: 39121300
Materielklasskod: Q246
Avtalspris: 31.57 + moms
Men det är väl fortfarande så att ringen livar med väggskivan? Det betyder ju att dosan bygger 35 mm inåt i väggen?pellefant skrev:
29 spänn på http://www.elbutik.se/group.htm?category_id=8153
ja men om regeln är 70 mm så är det ju ok.
men om man ska förskjuta dosan och det är 3 dosor på varje sida om väggen tex vid en dörröppning??
i vissa fall kan det vara berättigat med lyx-dosor men oftast går det iaf bra för mej med billiga
men om man ska förskjuta dosan och det är 3 dosor på varje sida om väggen tex vid en dörröppning??
i vissa fall kan det vara berättigat med lyx-dosor men oftast går det iaf bra för mej med billiga
Inser nu att jag satt och räknade på olika mått, med och utan skivor... Nåja. Mina VP-2-dosor bygger alltså 45 mm innanför skivan. Detta, plus i mitt fall ytterligare 11+13 mm, ger tot 69 mm kopplingsutrymme, vilket inte är så dumt om man ska klämma in lite torix och en bunt fk bakom apparaten.
då är jag med hur du menar 
alltid bra med utrymme, särskilt i takdosor skulle jag vilja ha mer plats eftersom jag oftast använder dom som kopplingsdosa åxå. men i en 70mm regelvägg med dosor på båda sidor så är dom billiga perfa!
däremot är inte tomtemössan (torix) nån favorit hos mej, jag använder mest Wago och till downlights och trafos öppningsbara Wago eller "miniubåtar". då kan man slå på spänningen för att få igång belysning i en del av gruppen och samtidigt bygga vidare och utan att bryta ner koppla in resterande när det är färdigt! svårare med tomtemössan att jobba med spänning..
alltid bra med utrymme, särskilt i takdosor skulle jag vilja ha mer plats eftersom jag oftast använder dom som kopplingsdosa åxå. men i en 70mm regelvägg med dosor på båda sidor så är dom billiga perfa!
däremot är inte tomtemössan (torix) nån favorit hos mej, jag använder mest Wago och till downlights och trafos öppningsbara Wago eller "miniubåtar". då kan man slå på spänningen för att få igång belysning i en del av gruppen och samtidigt bygga vidare och utan att bryta ner koppla in resterande när det är färdigt! svårare med tomtemössan att jobba med spänning..
Enda fallet jag kommer på i hem är medicinsk utrustning i vissa fall.
På jobbet är det lite annorlunda. 1600 KVA ups kraft i ett eget nät i huset. Iom detta blir det ofta meck under späning där
På jobbet är det lite annorlunda. 1600 KVA ups kraft i ett eget nät i huset. Iom detta blir det ofta meck under späning där