9 261 läst ·
8 svar
9k läst
8 svar
Montering av Assa 2002 kista
Jag har nu en ny version av låskista med samma monteringsanvisning som den förra de skickade ut...
Hoppas att ni kan ha överseende med att jag inte kan terminologin i låssammanhang.
Hursomhelst.
I det hålet där själva låsdelarna (där nyckeln stoppas in) skall sitta så är det ett kryss. En av delarna är inte likadan som övriga, den är spetsig.
Spelar det någon roll vilket håll spetsen placeras vid montage? Instruktionen nämner inte något om detta. Måste spetsarna linjera, det finns ju en på varje sida?
Ledsen över en trivial fråga, men jag är inte låssmed...
Hoppas att ni kan ha överseende med att jag inte kan terminologin i låssammanhang.
Hursomhelst.
I det hålet där själva låsdelarna (där nyckeln stoppas in) skall sitta så är det ett kryss. En av delarna är inte likadan som övriga, den är spetsig.
Spelar det någon roll vilket håll spetsen placeras vid montage? Instruktionen nämner inte något om detta. Måste spetsarna linjera, det finns ju en på varje sida?
Ledsen över en trivial fråga, men jag är inte låssmed...
Redigerat:
Jag håller på och flyttar ett av mina befintliga EVO lås till en ny dörr och behöver er hjälp.
Jag får inte på nåt vis loss 'dekorhylsan' - som ska lossas genom att låsstiftet trycks in.
Någon som har nåt bra tips hur man får bort den, brukar den sitta hårt, är de en viss teknik som krävs eller?
Jag får inte på nåt vis loss 'dekorhylsan' - som ska lossas genom att låsstiftet trycks in.
Någon som har nåt bra tips hur man får bort den, brukar den sitta hårt, är de en viss teknik som krävs eller?
Du lossar först cylinderringen på insidan sedan kommer du åt den fjädrande tappen på hylsans undersida. Lossar den inte när du vrider på den så lossa hela låskistan. Hylsan kan sitta lite i kläm. Sedan tar du bort "flugorna" som döljer skruvarna. Du måste ha nyckeln i, vrid nyckeln samtidigt som du med en plattång drar ut dem...
Klicka här för att svara