5 779 läst ·
19 svar
6k läst
19 svar
Montering av 70mm fönster i 45mm vägg?
Allvetare
· Västra götaland
· 10 928 inlägg
Om det är ett krav att det ska vara runt så är det nog bara att gilla läget och köpa ett färdigt fönster ...
Även om det är en smal sak att få en rund glasruta från glasmästaren så är det ju mindre lätt att göra infästningen snygg med det man normalt har i verktygslådan ...
Även om det är en smal sak att få en rund glasruta från glasmästaren så är det ju mindre lätt att göra infästningen snygg med det man normalt har i verktygslådan ...
Nej inte runt, det är ju svindyrt.N najks skrev:
stod inget om det i ursprungliga posten.
Men köp ett glasbord med träsarg och fäll in i väggen. Borde ju fungera alldeles utmärkt.
Går säkert att hitta billigt på en loppis
En granne till mig satte in ett fyrkantigt glas i sitt uterum och skar sedan ut en "rundel ur en fyrkantig skiva som han fäste över glaset. Så nu ser det ut som han har ett runt fönster.
Rektangulärt!N najks skrev:sant, smart tänkt!
du har möjligtvis ingen bild på hur resultatet blev?
jo det känns ju snyggast att låta djupet gå på insidan också,
skall dock kolla med en snickerifirma här i stan vad de tar för att tillverka ett runt (bara för att)
de jag hittat på nätet ligger kring 3000-4000kr för ett på 80-90mm
tillverkade ni rund smyg själv - eller kör ni ett "vanligt" rektangulärt eller fyrkantigt fönster?
Runda fönster har man väl bara på båtar?
var förbi den lokala finsnickeri-firman, de kan tillverka måttbeställda runda fönster i 45mm tjocklek
har köpt av dom tidigare, och det är riktigt fint gjort!
1st ca 1110mm (inkl karm och foder)
1st ca 600mm (inkl karm och foder)
landar kring 6000 - 7000kr
beställer jag PVC så hamnar jag på ungefär samma summa, inkluderat frakt/foder osv
har köpt av dom tidigare, och det är riktigt fint gjort!
1st ca 1110mm (inkl karm och foder)
1st ca 600mm (inkl karm och foder)
landar kring 6000 - 7000kr
beställer jag PVC så hamnar jag på ungefär samma summa, inkluderat frakt/foder osv
Klicka här för att svara