Om det är ett krav att det ska vara runt så är det nog bara att gilla läget och köpa ett färdigt fönster ...

Även om det är en smal sak att få en rund glasruta från glasmästaren så är det ju mindre lätt att göra infästningen snygg med det man normalt har i verktygslådan ...
 
N najks skrev:
bra pris på uterumsfönstret - men är det runt?

försöker hitta snyggast/minst dyra lösning för att få dit ett runt fönster på minst 80mm glas +karm
Nej inte runt, det är ju svindyrt.
stod inget om det i ursprungliga posten.
Men köp ett glasbord med träsarg och fäll in i väggen. Borde ju fungera alldeles utmärkt.
Går säkert att hitta billigt på en loppis
 
En granne till mig satte in ett fyrkantigt glas i sitt uterum och skar sedan ut en "rundel ur en fyrkantig skiva som han fäste över glaset. Så nu ser det ut som han har ett runt fönster.
 
  • Gilla
Rabbithole
  • Laddar…
N najks skrev:
sant, smart tänkt!

du har möjligtvis ingen bild på hur resultatet blev? :)

jo det känns ju snyggast att låta djupet gå på insidan också,
skall dock kolla med en snickerifirma här i stan vad de tar för att tillverka ett runt (bara för att)

de jag hittat på nätet ligger kring 3000-4000kr för ett på 80-90mm

tillverkade ni rund smyg själv - eller kör ni ett "vanligt" rektangulärt eller fyrkantigt fönster?
Rektangulärt!
Runda fönster har man väl bara på båtar?
 
var förbi den lokala finsnickeri-firman, de kan tillverka måttbeställda runda fönster i 45mm tjocklek

har köpt av dom tidigare, och det är riktigt fint gjort!

1st ca 1110mm (inkl karm och foder)
1st ca 600mm (inkl karm och foder)

landar kring 6000 - 7000kr

beställer jag PVC så hamnar jag på ungefär samma summa, inkluderat frakt/foder osv
 
  • Gilla
Rabbithole och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.