Hej! Är på väg att sätta in dörren på friggebodsbygget. Inpassning av karm osv känner jag att jag har koll på men där det dyker upp frågor är nedre delen av karmen/tröskeln och vad man ska ha under. Det är en träkarm, kan man då ställa karmen rakt mot trä med lite drev mellan, eller ska man klossa upp den någon cm? Karmen kommer stå i liv med panelen, hur förhindrar jag att vatten kommer in längst ned vid tröskeln. är det samma princip som med ett fönster med bleck? Tröskelbleck?
Vindduken kom inte hela vägen runt in i dörrhålet, och inget av den i nederkant av dörrhålet, åtgärda?
Foder längt ned?
Står på plintgrund. Kommer förmodlingen göra en trappa av stenhellar, hur anstluta den?
Kanske har missat nåt, fråga om det är någon oklarhet!
Tacksam för alla tips!