Hej, rörmokaren har satt en minishunt till den nya golvvärmen som ersätter en radiator.
Snart är det tid att starta systemet för första gången, 30 dagar efter klinkerfogen.
Jag ska själv montera termostaten med kapillärrörsförbunden rumsgivare. Frågan är nu var termostaten ska sitta egentligen? Jag tror det är tänkt att man byter det grå vredet som sitter till höger om tryckklockan? Har jag rätt?
Snart är det tid att starta systemet för första gången, 30 dagar efter klinkerfogen.
Jag ska själv montera termostaten med kapillärrörsförbunden rumsgivare. Frågan är nu var termostaten ska sitta egentligen? Jag tror det är tänkt att man byter det grå vredet som sitter till höger om tryckklockan? Har jag rätt?
Du är helt rätt ute!
Men som vanligt inom VVS så gäller alltid att man följer monteringsanvisningen.
Kvällsläsning för M60n hur du går tillväga finner du här:
(Men kanske mest på sidan 4)
https://www.lksystems.se/globalassets/inriver/resources/se.33.c.183_lk-minishunt-m60n.pdf
Men som vanligt inom VVS så gäller alltid att man följer monteringsanvisningen.
Kvällsläsning för M60n hur du går tillväga finner du här:
(Men kanske mest på sidan 4)
https://www.lksystems.se/globalassets/inriver/resources/se.33.c.183_lk-minishunt-m60n.pdf
Krilleman, nu när jag har har startat shunten och konstaterat att golvet blir varmt men kallnar lite på kvällen så börjar jag fundera. Shunten har ju ersatt en radiator och pannan har ju inne-och utegivare redan. Blir inte den här givaren överflödig? Jag kanske inte ens borde besvära mig med att borra hål för den och bara använda den förmonterade grå lilla ratten?Krilleman skrev:
Klicka här för att svara
