Hej, rörmokaren har satt en minishunt till den nya golvvärmen som ersätter en radiator.
Snart är det tid att starta systemet för första gången, 30 dagar efter klinkerfogen.
Jag ska själv montera termostaten med kapillärrörsförbunden rumsgivare. Frågan är nu var termostaten ska sitta egentligen? Jag tror det är tänkt att man byter det grå vredet som sitter till höger om tryckklockan? Har jag rätt?
 
  • Installation av minishunt för golvvärme med tryckklocka och reglerventil i vit skåpunna.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Tack så mycket! Ska läsa ordentligt
 
Krilleman Krilleman skrev:
Du är helt rätt ute!

Men som vanligt inom VVS så gäller alltid att man följer monteringsanvisningen.

Kvällsläsning för M60n hur du går tillväga finner du här:
(Men kanske mest på sidan 4)

[länk]

[bild]
Krilleman, nu när jag har har startat shunten och konstaterat att golvet blir varmt men kallnar lite på kvällen så börjar jag fundera. Shunten har ju ersatt en radiator och pannan har ju inne-och utegivare redan. Blir inte den här givaren överflödig? Jag kanske inte ens borde besvära mig med att borra hål för den och bara använda den förmonterade grå lilla ratten?
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.