7 497 läst ·
26 svar
7k läst
26 svar
Montera tätskiktsfolie
nej det är bara när man sitter och tänker för mycket som iden om att börja med golvet dyker upp... iom att väggen då överlappar golvet om man inte använder remsor i golv/vägg vinkeln då överlappar dom ju inte alls
Du kan omöjligt se om detta är korrekt från en bild bara. är inte bara höjden på tröskeln som spelar roll är flera faktorer.gäst skrev:
man kan myckel väl använda sig av en platttröskel och klara alla krav, detta är ofta till och med bätre
Man startar ALLTID med väggarna först, något annat här helt felaktigtTommy Edhenholm skrev:Börja med väggarna låter för mej helt fel, såvitt jag vet börjar man alltid, utan
undantag, med golvtätningen .......... Men att börja med väggarna kan vara en ny för mej okänd metod, en kraftfull varning tycker jag dock är befogad. Att som det beskrivs, börja med väggarna är nog en garanti för vattenskada.
Rollar man väggarna med " tätgucka ", DÅ börjar man med väggarna.
Ju fler nödlösningar med remsor och
dylikt, ju större risk vattenskada.
Om man har svårt att förstå......,
se det hela som en sättning av plastmatta på golv och vägg i bad.
Undrar om det finns någon mattläggare som börjar med väggarna.
Jag har byggt badrum till kunder under
53 års tid. Utan reklamationer eller
efterjustering.
efterjustering.
Medlem
· Stockholms
· 1 555 inlägg
Nu börjar det bli riktigt bananas!Edhenholm skrev:
Remsor i vinkeln mellan golv och vägg är obligatoriskt om man ska följa tillverkarnas instruktioner. Rimligtvis har tillverkarna en anledning till att föreskriva tätremsor. Det är inte en nödlösning, utan en förstärkning av tätskiktet.
Renoverare
· Näverkajakens födelseort
· 797 inlägg
Man ska inte köra med säkerhetsbälte i bilen heller, det är bara en nödlösning; blir bara större risk att man krockarEdhenholm skrev:Ju fler nödlösningar med remsor och
efterjustering.
Nja... remsor använder man om man inte släpper ut väggfolien på golvet, släpper man ut så räcker det med överlapp och hörn bitFred vom Jupiter skrev:
Klicka här för att svara