Montera tätskiktsfolie

4k läst  26 svar

1. nino
    Renoverare · Nivå 18
    nej det är bara när man sitter och tänker för mycket som iden om att börja med golvet dyker upp... iom att väggen då överlappar golvet om man inte använder remsor i golv/vägg vinkeln då överlappar dom ju inte alls

• Laddar…
  2. H
    Bannad · Nivå 9
    Du kan omöjligt se om detta är korrekt från en bild bara. är inte bara höjden på tröskeln som spelar roll är flera faktorer.
    man kan myckel väl använda sig av en platttröskel och klara alla krav, detta är ofta till och med bätre

3. H
    Bannad · Nivå 9
    Man startar ALLTID med väggarna först, något annat här helt felaktigt

4. E
    Medlem Nivå 1
    Ju fler nödlösningar med remsor och
    dylikt, ju större risk vattenskada.
    Om man har svårt att förstå......,
    se det hela som en sättning av plastmatta på golv och vägg i bad.
    Undrar om det finns någon mattläggare som börjar med väggarna.
    Jag har byggt badrum till kunder under
    53 års tid. Utan reklamationer eller
    efterjustering.

5. Jarlingar
    Allvetare · Nivå 12
    Alla som, om 3 år läser denna tråd; läs OCH FÖRSTÅ monteringsinstruktionen för valt tätskikt först.

Därefter kan ni själva avfärda Edhenholm's inlägg som trams.

6. Jarlingar
    Allvetare · Nivå 12
    Men visst går och får man börja med golvet om så medges i monteringsinstruktionen.

7. F
    Medlem Nivå 8
    Nu börjar det bli riktigt bananas!
    Remsor i vinkeln mellan golv och vägg är obligatoriskt om man ska följa tillverkarnas instruktioner. Rimligtvis har tillverkarna en anledning till att föreskriva tätremsor. Det är inte en nödlösning, utan en förstärkning av tätskiktet.

8. Fjojtmehmet
    Renoverare · Nivå 7
    Man ska inte köra med säkerhetsbälte i bilen heller, det är bara en nödlösning; blir bara större risk att man krockar

9. nino
    Renoverare · Nivå 18
    Nja... remsor använder man om man inte släpper ut väggfolien på golvet, släpper man ut så räcker det med överlapp och hörn bit

10. Jarlingar
    Allvetare · Nivå 12
    När jag nu senast satte ardex så vill jag minnas att remsor skall användas i alla vinklar.

Men återigen så står det i instruktionen hur det ska göras för respektive tillverkare.

11. nino
    Renoverare · Nivå 18
    Jag använder hybrid systemet där man limmar med s1k och förseglar överlappen med 7+8 och där gör man som man vill, antingen överlapp eller remsor.

• Laddar…
  12. Jarlingar
    Allvetare · Nivå 12
    Exakt samma som jag körde (y)

Och nu tror jag att jag blandat ihop det med ett weber-system jag använt förut..

Hade nog inga remsor till ardex, endast hörnvinklar..

• Laddar…

Logga in för att se högupplösta bilder och få möjlighet att ställa frågor. :love: