6 634 läst ·
6 svar
7k läst
6 svar
Montera Paxfläkt genom betongvägg
Vi har kaklat ett nytt badrum i källaren och vill sätta in en fuktstyrd Paxfläkt. Den kommer att sitta på yttervägg vilket gör att vi måste borra genom grundfundamentet. Hur gör vi för att inte skada kaklet och vad använder vi för typ av borrar?
Produkter som diskuteras: "Paxfläkt"
Badrumsfläkt PASSAD 30 PAX
Med ljus- och fuktsensor
1 699 kr inkl moms
Läs mer
Moderator
· Stockholm
· 56 233 inlägg
Jag anlitade för några år sedan en betonghåltagningafirma. Det gällde ett avloppsrör som skulle igenom drygt 50cm betong och natursten. De hade ett fastpris på 2000kr per hål. När han väl var på plats så tyckte han att han kunde hjälpa mig med ett par hål till som jag hade tänkt fixa själv i ett lättbetongbjälklag, fick det på köpet.
"Min" håltagare var här och borrade 24st hål i källarväggarna när jag drog om alla rör i källaren. Vi kvittade samma timantal med varandra + att han fick sitt material gratis när jag var där och jobbade hos honom.
Sen var han här och tog ytterligare 5st hål som tillkom senare. Kostnaden: Han sa bara innan han åkte: "Jag ska renovera badrummet snart"
Jag hade hellre betalat vad han ville ha...
Sen var han här och tog ytterligare 5st hål som tillkom senare. Kostnaden: Han sa bara innan han åkte: "Jag ska renovera badrummet snart"
Jag hade hellre betalat vad han ville ha...
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden