1 741 läst ·
26 svar
2k läst
26 svar
Montera nya radiatorer, hur?
Stämmer att det är såhär.Demmpa skrev:
Med skissen som utgångspunkt å med hur fönster och dörrar är placerade så misstänker jag att det är 1/2-plan på en övervåning å övre och nedre väggarna har snedtak.
Då blir det typ bara mellanväggen som kan ha golvstående bokhylla. Vissa (många?) golvstående bokhyllor har bara urjackning för golvsockel, att då ha utanpåliggande rör på mellanväggen gör att det blir svårare att ha bokhylla mot den väggen.
Tanken är att ha garderober och jag tycker det känns som rören är ivägen. Även i framtiden ifall man vill ändra om tycker jag rören känns som ivägen längs med nya väggen.
Fullt förstådd med att de får vara utanpåliggande till och från nya väggen. 😊
Behövs det skåp alls? Lägg skarvarna synligt så är det ännu bättre. Det är tillåtet med dolda skarvar också.
Nu gav jag ett exempel på vad som kan hindras/försvåras med utanpåliggande rördragning.J jonaserik skrev:
Det visade sig att mitt exempel var ganska nära sanningen.
Men om det går att få in i väggen när väggen inte ens finns än, så är ju det lättare än att ta sönder möbler varje gång jag möblerar om. Det är två barnrum och jag vet att vi kommer möblera om mer än en gång där.J jonaserik skrev:
Det är rätt tänkt av dig Lättare än att såga möbler, sen det med någon form av låda som sägs för säker vatten är nog att ta i och PEX-slang, bättre då att ha kopparrör, finns mjuka prisol som går att bocka med bocknykel. Och koppla ihop direkt till ett T-stycke och går till vardera nytt element vid yttervägg. Lite knöligare att få in väggen med går bra att hacka ur för rören nertill eller 10 - 15 cm upp från botten på reglarna, bör då vara 45 X 95 och håller bra. Prisol 15 mm är utvändigt 20 mm och det är gott om plats för att jacka ur för dom.
Klicka här för att svara