Hej!

Jag är i full färd att byta ut möblerna i badrummet och göra någon form av budgetlyft. Med bakgrund som pappersvändare så har jag sannerligen lärt mig ett och annat under resans gång. Men nu har jag hamnat i trubbel när jag ska byta ut mitt gamla IFÖ-handfat till en betydligt mer praktisk kommod.

Nuvarande lösning
badrum-handfat.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Kommod
kommod.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Som ni ser så är det alltså en U-formad skiva som pryder kommodens baksida. Vattenrören sticker ut ca 1,5 cm från väggen och kommodens bakdel är närmare 2 cm tjock, så det kommer inte att gå att klämma in den mellan. Hur bör man hantera vattenrören på ett fackmannamässigt sätt?

Bonusfrågan: För att leda bort vattnet, är det logiska valet att borra hål i bottenplattan då kommoden har en intakt bottenplatta?

Modellen är denna: http://www.bauhaus.se/spegel-scanba...unner&utm_medium=cpc&utm_campaign=pricerunner

Tack på förhand!

T
Antingen anlitar du en rörmokare som drar om rören och leder upp dessa underifrån på kommoden, likaså med avloppet eller så fimpar du rören från där ballofixerna sitter och köper två flexslangar i erforderlig längd och försöker koppla in blandaren själv.

• Gilla
Nils82
  • Laddar…
Håller med tank77 helt. Det där kan du också göra helt själv. Du kan ju börja med att stänga av vattnet på ballofixerna så det blir lätt att jobba, och skulle du klanta dig så att klämringarna börjar droppa så är du ju i ett våtrum så det finns ingen risk för några vattenskador.

Tack tank77 och pelpet, jag hade inte ens tänkt på att kolla upp flexslangar!

Kan man handla det på exempelvis Clas Ohlsson eller bör man leta på proffsbutiker som Ahlsells?

T
Biltema!

Tack!

Då det utöver kommod även är en toalettstol, dusch (ny blandare och regndusch) som ska monteras så slutade det med att jag kontaktade en rörmokare. Då blir iallafall försäkringsbolaget nöjda.

L logic skrev:
Tack!

Då det utöver kommod även är en toalettstol, dusch (ny blandare och regndusch) som ska monteras så slutade det med att jag kontaktade en rörmokare. Då blir iallafall försäkringsbolaget nöjda.

Hej! Hittade din gamla tråd och tänkte höra, hur gick det? :) ska göra samma förändringar hos oss. Hur dyrt blir det ca?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.