2 208 läst ·
2 svar
2k läst
2 svar
Montera låscylinder i denna?
Har ett gäng dörrar i garaget som det sitter ASSA-hus i men de är tyvärr inte låsbara så jag tänkte fixa det. Kan jag då bara köpa till själva cylindern och inte hela låshuset? Om inte vad ska man ha?

Gör ett sådant lås någon nytta alls eller kan man lika gärna ha dörren på glänt då?
Ytterdörrarna till garaget har rejäla klassade lås men vill göra innerdörrarna i garaget lite säkrare med.
http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=152538959

Gör ett sådant lås någon nytta alls eller kan man lika gärna ha dörren på glänt då?
http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=152538959
Redigerat:
Den övre, går den till handtaget eller? Jag hade isf bytt till den som är fyrkantig..... och ca, 8 mm kvadratisk....
Men sen den därnere ser ju ut som en låsspringa,, men det verkar vara glappt i den..
Ja förstå mig rätt.... Plasten tycker jag inte hör hemma där....
Hmmm.... Jag hade köpt nåt kit istället från något stället, där jag hade köpt komplett med alltihop.....
Då hade jag varit säker på att det hade funkat... Assas system ska gå i dom allra flest förekommande låsanordningar i Sverige... Men hör med stället där du köper låskistan på först... Köper du flera... kanske du får lite rabbat eller om han fixar någon garagecylinder i samma kod..... Allt är förhandlingsbart...
Men sen den därnere ser ju ut som en låsspringa,, men det verkar vara glappt i den..
Hmmm.... Jag hade köpt nåt kit istället från något stället, där jag hade köpt komplett med alltihop.....
Då hade jag varit säker på att det hade funkat... Assas system ska gå i dom allra flest förekommande låsanordningar i Sverige... Men hör med stället där du köper låskistan på först... Köper du flera... kanske du får lite rabbat eller om han fixar någon garagecylinder i samma kod..... Allt är förhandlingsbart...
du behöver en ny kista avsedd för cylinder.. finns sådana för innedörrar.. till det behöver du ett 256-behörssats samt en cyl så klart
Kistan du har på bilden en en vanlig innedörrskista som du vänder på beroende på vilket håll dörren sitter åt, du flyttar i och med detta platsen för plastpluppen..
Kistan du har på bilden en en vanlig innedörrskista som du vänder på beroende på vilket håll dörren sitter åt, du flyttar i och med detta platsen för plastpluppen..
Klicka här för att svara