1 092 läst ·
3 svar
1k läst
3 svar
Montera köp på betongvägg
Medlem
· Västmanland
· 254 inlägg
Hej
Ska montera ett Ikea kök på en betongvägg. Fungerar det med vanlig plastplugg eller vad är det bäst att skriva fast skenorna med till köksskåpen?
Ska montera ett Ikea kök på en betongvägg. Fungerar det med vanlig plastplugg eller vad är det bäst att skriva fast skenorna med till köksskåpen?
Produkter som diskuteras: "plastplugg"
Plastplugg
Plastpluggar är universella infästningskomponenter som är avsedda för en rad olika användningsområden och material. Tillverkade av slitstark plast, dessa pluggar kan användas med en mängd olika skruvar och bultar för att skapa säkra och
Läs mer
Det går fint med plastplugg och vettig skruv till det. Jag brukar köra ganska tätt i skenan, det är ju inte så svårt att montera några extra skruv i detta skedet...
Jag har hängt kök i både betongskruv och plugg i betongvägg. Ingen har klagat hittills.
Jag har hängt kök i både betongskruv och plugg i betongvägg. Ingen har klagat hittills.
Medlem
· Västmanland
· 254 inlägg
Tack. Betongskruv är kanske smidigare om man slipper plugg. Vilken storlek på skruv är lämplig? Ska man ta en någon mindre dimension på borren?
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Hur demontera kopplingen mellan kopparör i väggen och duschblandaren
Vatten & Avlopp -
Tillåtet med Plejd Dim-01 monterad i takkopp till lampa?
El -
Vi måste byta vindskiva där kopparledningen sitter monterad .
Internet - Fiber, Bredband, 4G och 5G -
Hur montera T-koppling efter denna vattenmätare?
Vatten & Avlopp -
Böja om inplastade kopparrör eller montera fördelarskåp ?
Vatten & Avlopp