Hej . jag skall sätt upp köksskåp och det blir delvis mot ytterväg och där finns fuktspärren som sitter innanför 1 st gipsskiva och 1 st plyfaskiva om jag skruvar med kort skruv för att inte göra hål i plasten , känns det som att risk föreligger att skåpet lossnar , om jag använder specialskruv med hullingar som viker ut sig på baksidan så blir det hål i plasten/fuktspärren ! Vad är lämpligast att göra ?
 
Välj köksskåp med skena och skruva i reglarna, du får kanske borra egna hål i skenan.
Men jag hade skruvat genom plasten och inte funderat mera på det.
 
  • Gilla
tergo
  • Laddar…
L Lee Tiger skrev:
där finns fuktspärren som sitter innanför 1 st gipsskiva och 1 st plyfaskiva
Det blir nog minimalt med luftläckage genom den skiv-/plastfoliekombinationen,
med skåpen innanför dessutom.
Men Anders råd att skruva i reglarna är naturligtvis nummer ett!
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.