BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 211 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 211 inlägg
Det går att få en bra blandare stadigt fäst i båda fallen.
Nackdelen med att ha blandaren i laminatskivan är att den skivan är mer vattenkänslig än den rostfria ytan så att det är viktigare att hålla torrt där då..
Nackdelen med att ha blandaren i laminatskivan är att den skivan är mer vattenkänslig än den rostfria ytan så att det är viktigare att hålla torrt där då..
Limma en stödbit under plåten som ger stadga åt blandaren.Krilleman skrev:
Gärna av något som inte suger vatten.
En tillpassad bit av plast fungerar. Minst 10 mm tjock.
Har inte bänkskivor nu för tiden en massiv bänkskiva? Vi hade två bänkskivor. En rostfri bänk och en laminatbänk. Båda med massiva bänkskivor. Inga som helst problem med kranarna på respektive bänkskiva.
Är det IKEA som har så dåliga bänkskivor?
Är det IKEA som har så dåliga bänkskivor?
Pensla och arbeta in silicon i kanten på hålet på bänkskivan och låt det torka. Och se till att blandaren har en gummiring undertill som blir första tätningen. Rev ut en drygt 30 år gammal skiva med underlimmad ho där det det inte fanns någon fuktskada i blandarhålet.
Satte sedan in en helt rostfri bänk med 1,5 mm plåt och men även den har skiva under plåten men den ska vara fuktsäkrad så hoppade över silicon.
Då får du en blandare som går att dra åt och inte svajar. Har en svajande i fritidshuset placerad i en nedfälld diskho och med förstärkningsbricka men det hjälper inte då hela plåten är svajig.
Satte sedan in en helt rostfri bänk med 1,5 mm plåt och men även den har skiva under plåten men den ska vara fuktsäkrad så hoppade över silicon.
Då får du en blandare som går att dra åt och inte svajar. Har en svajande i fritidshuset placerad i en nedfälld diskho och med förstärkningsbricka men det hjälper inte då hela plåten är svajig.
Hur tjockt gods ska man ha i bänken då? Det måste väl gå att få tag i vettig tjocklek om man researchar lite? Projekterar för en hel diskbänk så alternativet att sätta blandaren i skivan finns inte.Krilleman skrev:
Tja, är det riktigt gjort med fuktsäker skiva inunder diskbänken så brukar det vara 1,2-1,5 mm och då blir det ingen svikt.
Jag köpte min diskbänk från Landskrona Rostfria och de använder 1,5 mm. De sågar skivan så att blandarhålet går genom båda, där jag kört med 28 mm tjocklek totalt.
Sedan kanske andra tillverkare inte gör så utan bara kör en rak linje och då riskerar blandaren hamna enbart på det rostfria.
Jag köpte min diskbänk från Landskrona Rostfria och de använder 1,5 mm. De sågar skivan så att blandarhålet går genom båda, där jag kört med 28 mm tjocklek totalt.
Sedan kanske andra tillverkare inte gör så utan bara kör en rak linje och då riskerar blandaren hamna enbart på det rostfria.
Klicka här för att svara