Hej!

Använder ni något smörjmedel vid montering
av klämkopplingar på kopparrör ?

mvh/sae
 
Tack för svaret  :), hade också hört detta men
ville kolla med forumet om det är en vedertagen metod .

mvh/sae
 
Den är vedertagen, alternativet är att använda en tunn olja. Ett proffstrick är att när du komprimerat kopplingen, lossa muttern och återspänn den bara så att det tätar. Detta hindrar spänningskorrosion i mässingen... (som annars kan bildas när kraften från komprimeringen blir kvar i muttern).

Mvh
F
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.