Snailman
https://www.google.se/url?sa=t&sour...QqqC3I&usg=AFQjCNFFMLsNAhMGz9aHDtd5FXSoOpU6LA

Monteringsanvisningen, det jag undrar är listen nertill, har kollat ett par visningsex, det ena nuddar listen knappt golvet, på den andra böjs den en del, och den går att få att stanna på insidan eller utsidan.

Det finns ju två eller fem millimeters underlägg, men står inget om när de används. Viktigast verkar vara att dörrarna möts OK i mitten och på samma höjd.

Är det någon som är van att montera en sån här och kan beskriva hur det är bäst att göra, ska aluminium listen stå på golvet tex, och antar att Golvhöjden kan skilja några mm.

Och du som monterat nån enstaka gång, vill jag också gärna ha input från!

Monterade just en Svedbergs och givet instruktionen verkade de vara väldigt lika. Instruktionerna var ungefär lika utförliga med :x. Att dörrarna hålls fast av magnetlisten är givetvis prio 1

Släplisterna verkar standard vara ungefär 2 cm höga så om man har annat än väldigt flackt fall i duschhörnan så skulle jag skippa underlägen så man får dörrarna så lågt som möjligt. Som jag tänker behövs de endast om man har ett skumt fall och har dörrar som tar i vid öppning. Jag skippade i alla fall dessa och behöver likväl en högre släplist då jag ligger på upp mot maximalt fall enligt bkr

Jag monterade i alla fall skenorna som först fästs i väggen i jämnhöjd och pga golvlutningen så sitter en utan distanser mot golv och andra med ungefär en cm till golv utan distanser. Sen står en dörr på golvet och andra återigen 1 cm upp så de möts i jämnhöjd

• Gilla
Snailman
  • Laddar…
Snailman
_20151106_134116.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Skenorna ställdes direkt på golvet, och kom lika högt på båda sidor.

Redigerat:
Snailman
IMG_20160206_155445808.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

En bild efter dörrarna monterats, tagen inifrån duschutrymmet, med dörrarna stängda. Båda dörrarna står direkt på golvet i profilen.

Redigerat:
  • Gilla
Nillea
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.