Snailman
Medlem
· Västra Götaland
· 5 586 inlägg
Snailman
Medlem
- Västra Götaland
- 5 586 inlägg
https://www.google.se/url?sa=t&sour...QqqC3I&usg=AFQjCNFFMLsNAhMGz9aHDtd5FXSoOpU6LA
Monteringsanvisningen, det jag undrar är listen nertill, har kollat ett par visningsex, det ena nuddar listen knappt golvet, på den andra böjs den en del, och den går att få att stanna på insidan eller utsidan.
Det finns ju två eller fem millimeters underlägg, men står inget om när de används. Viktigast verkar vara att dörrarna möts OK i mitten och på samma höjd.
Är det någon som är van att montera en sån här och kan beskriva hur det är bäst att göra, ska aluminium listen stå på golvet tex, och antar att Golvhöjden kan skilja några mm.
Och du som monterat nån enstaka gång, vill jag också gärna ha input från!
Monteringsanvisningen, det jag undrar är listen nertill, har kollat ett par visningsex, det ena nuddar listen knappt golvet, på den andra böjs den en del, och den går att få att stanna på insidan eller utsidan.
Det finns ju två eller fem millimeters underlägg, men står inget om när de används. Viktigast verkar vara att dörrarna möts OK i mitten och på samma höjd.
Är det någon som är van att montera en sån här och kan beskriva hur det är bäst att göra, ska aluminium listen stå på golvet tex, och antar att Golvhöjden kan skilja några mm.
Och du som monterat nån enstaka gång, vill jag också gärna ha input från!
Monterade just en Svedbergs och givet instruktionen verkade de vara väldigt lika. Instruktionerna var ungefär lika utförliga med :x. Att dörrarna hålls fast av magnetlisten är givetvis prio 1
Släplisterna verkar standard vara ungefär 2 cm höga så om man har annat än väldigt flackt fall i duschhörnan så skulle jag skippa underlägen så man får dörrarna så lågt som möjligt. Som jag tänker behövs de endast om man har ett skumt fall och har dörrar som tar i vid öppning. Jag skippade i alla fall dessa och behöver likväl en högre släplist då jag ligger på upp mot maximalt fall enligt bkr
Jag monterade i alla fall skenorna som först fästs i väggen i jämnhöjd och pga golvlutningen så sitter en utan distanser mot golv och andra med ungefär en cm till golv utan distanser. Sen står en dörr på golvet och andra återigen 1 cm upp så de möts i jämnhöjd
Släplisterna verkar standard vara ungefär 2 cm höga så om man har annat än väldigt flackt fall i duschhörnan så skulle jag skippa underlägen så man får dörrarna så lågt som möjligt. Som jag tänker behövs de endast om man har ett skumt fall och har dörrar som tar i vid öppning. Jag skippade i alla fall dessa och behöver likväl en högre släplist då jag ligger på upp mot maximalt fall enligt bkr
Jag monterade i alla fall skenorna som först fästs i väggen i jämnhöjd och pga golvlutningen så sitter en utan distanser mot golv och andra med ungefär en cm till golv utan distanser. Sen står en dörr på golvet och andra återigen 1 cm upp så de möts i jämnhöjd
Snailman
Medlem
· Västra Götaland
· 5 586 inlägg
Snailman
Medlem
- Västra Götaland
- 5 586 inlägg
Klicka här för att svara

