Vet inte om det här är avdelning men gör väl ett försök, jag ska montera ett nytt innertak ( Huntonit Plankett ) och det sitter ett gammalt 60-tals tak där nu som består av halvporösa skivor. Nu är det så att det är lutande tak, ungerfär halva bredden lutar mot ytterväggen och enligt monteringsanvisningen på huntonit så ska man börja vid ena väggen. Nu har ju taket inte lika mått i båda sidorna och jag vill ju hamna med en skarv jäms med takbrytningen hela längden på rummet (hoppas någon förstår hur jag menar) så nu funderar jag på om det är möjligt att börja där "brytet" är och montera utåt mot väggarna i stället? Kan någon förklara hur ni gjort eller skulle göra?

Ja du kan börja i vecketom duvill. Enda problemet du kan få är om du inte skall använda taklist då du kan få en lite större glipa in mot väggen för att få sista skivan på plats.

Tack då vet jag, vet någon förresten vilket håll notsidan ska sitta mot för att få snyggast skarv just i "vecket"? Noten tror jag ska vara inåt men börjar jag i "vecket" kan jag ju fara åt två håll... Har inte fått tag i taket än så jag kan inte prova.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.