Hej,
Förmodligen en dum fråga, men hur ska jag göra för att montera fast min DM om jag placerat den längst ut i mitt kök?
När jag beställde köket fick jag bara en lucka för diskmaskinen. Men antar att den måste skruvas fast, till vänster går bra för där är en stomme, men på högerr sida är det bara en täcksida som ska monteras.
Mvh
Förmodligen en dum fråga, men hur ska jag göra för att montera fast min DM om jag placerat den längst ut i mitt kök?
När jag beställde köket fick jag bara en lucka för diskmaskinen. Men antar att den måste skruvas fast, till vänster går bra för där är en stomme, men på högerr sida är det bara en täcksida som ska monteras.
Mvh
Det bästa vore ju att sätta reglar längst ut, sätta täcksida mot reglarna och sen skruva maskinen i reglarna. Reglarna behöver ju då även kläs in mellan diskmaskinen och täcksidan. Men antar att du redan beställt bänkskiva, då är det värre. Eller vinns det möjlighet att bygga åt höger?
Jag har diskmaskinen i änden av en köksbänk. Avslutade bänken med en täckskiva mellan bänkskiva och golv.
Sen sköts diskmaskinen in och skruvades fast enligt tillverkarens anvisningar, med skruvar inifrån maskinen på var sida, in i skåp och täcksida.
Nu är min maskin halvintegrerad men det ska väl inte vara så stor skillnad på att installera en helintegrerad maskin?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Sen sköts diskmaskinen in och skruvades fast enligt tillverkarens anvisningar, med skruvar inifrån maskinen på var sida, in i skåp och täcksida.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nu är min maskin halvintegrerad men det ska väl inte vara så stor skillnad på att installera en helintegrerad maskin?
integrerade maskiner har täckluckaKeiller skrev:
Jag har diskmaskinen i änden av en köksbänk. Avslutade bänken med en täckskiva mellan bänkskiva och golv.
[bild]
[bild]
hel dito har knappsatsen på ovansidan
halv dito har panelen på framsidan men den ansluter till täckluckan för köket
din är inbyggnadsmaskin då den inte har en kökslucka på framsidan
men en helt korrekt och snygg installation för övrigt
Klicka här för att svara