687 läst ·
2 svar
687 läst
2 svar
Montera gips på tak.
Jag håller på med min övervåning och det är dags för att sätta upp gips i taket. Jag har gipsskivor som är 250x90cm med försänkning längs långsidorna.
Jag fick höra att jag bör skära bort försänkningen då det blir enklare med spackel och färg då.
Men om jag tar bort försänkningen så kommer skivorna vara 250x80cm och inte hamna med kanterna på glesen.
Är det mkt svårare att spackla om det är försänkningar på skivorna i taket?
Jag fick höra att jag bör skära bort försänkningen då det blir enklare med spackel och färg då.
Men om jag tar bort försänkningen så kommer skivorna vara 250x80cm och inte hamna med kanterna på glesen.
Nej det är helt fel. Försänkningarna finns där för att man ska kunna spackla in en remsa så det inte spricker.A Alias87 skrev:Jag håller på med min övervåning och det är dags för att sätta upp gips i taket. Jag har gipsskivor som är 250x90cm med försänkning längs långsidorna.
Klicka här för att svara