Tjabba. Har ett gammalt kök som ska renoveras i framtiden.
Men nu behövde vi iallafall byta spis, så blev en lätt begagnad electrolux med ugn och spishäll.
Spisen står på ändan av köket, och får en fri ände utan anslutande bänkskiva/skåp. Vill täcka den med en skiva. Men frågan är hur jag gör?
Enklaste hade väl varit att limma på den men det känns inte helt rätt… 😅
Annars får jag skaffa någon metallprofil för att fästa i golvet samt mot vägg. Men får då ett hörn som sitter löst (hörnet längst ut och högst upp).
Är detta rätt väg att gå?
Bonusfråga: ska/måste jag lämna en liten luftspalt mellan spisen och täckskiva/skåp?
För ventilation då.
Tack på förhand!
Men nu behövde vi iallafall byta spis, så blev en lätt begagnad electrolux med ugn och spishäll.
Spisen står på ändan av köket, och får en fri ände utan anslutande bänkskiva/skåp. Vill täcka den med en skiva. Men frågan är hur jag gör?
Enklaste hade väl varit att limma på den men det känns inte helt rätt… 😅
Annars får jag skaffa någon metallprofil för att fästa i golvet samt mot vägg. Men får då ett hörn som sitter löst (hörnet längst ut och högst upp).
Är detta rätt väg att gå?
Bonusfråga: ska/måste jag lämna en liten luftspalt mellan spisen och täckskiva/skåp?
För ventilation då.
Tack på förhand!
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 46 160 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 46 160 inlägg
Små vinkeljärn.Z Zlahard skrev:
Vad är det för sorts bänkskiva, går det att skruva fast något i undersidan på den?
Försök få dit en passbit också så att hela hålet täcks och då kan du ha täckskivan närmast väggen.Z Zlahard skrev:
Inte kul annars när något hamnar i ett 10 cm brett utrymme som är 60 cm djupt.
Klicka här för att svara