Hej bästa byggahus.se!!!

Jag som är nybörjare försöker montera fönsterbänkar i marmor, men har kört fast lite. :oops:


Hur gör man när underlaget av OSB är snett ifall man ska montera en fönsterbänk i marmor?
Fylla upp med någon spackel lär väl inte vara okej då OSB:n kommer suga åt sig fukt?

Ännu svårare fråga,
hur gör man ifall underlaget är av GIPS? Då måste man väl ta bort gipset, eller skruva på ett till lager OSB?

2 olika fönster.

Tack så mycket för hjälp!! :)

Marmor fönsterbänk monterad ovanpå snett OSB-underlag vid ett fönster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vattenpass i närbild placerat på marmor, visar att underlaget inte är i våg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ojämnt monterad marmor fönsterbänk vid ett fönster med synlig OSB-skiva under.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
Varför kan du inte montera den på gips? Dom limmas väl fast antar jag.

Visst är det där lite snett men inte mycket, vad har du för pass?
Det räcker nog med att lägga emellan ex en liten bit mjölkpapp för att få det i våg
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.