Hej.
Ska montera duschvägg från Lyfco, men behöver en rördragningsprofil då vi har utanpåliggande rör i badrummet.
Dock har Lyfco inte några egna profiler för ändamålet, så därför vänder jag mig till er för att fråga om någon haft samma problem.

Duschväggen är 210cm hög med 6mm glas.

God fortfortsättning,
Andreas

Köp en alu profilhos lämplig grossist, alt om måttet är bökigt , köp alu som är draget och beställ natureloxerade plåtar och klä profilen.
Med vänlig hälsning, fremax

Tack. Ska försöka jaga rätt på en aluprofil. Måttet behöver vara 40x15mm. Vet inte hur normalt det är men ska försöka hitta det.

Mvh Andreas

@fremax Har letat som en tok efter en profil som bygger ca 45mm ut och som är 15-20mm bred, men utan resultat. Har du tips på någon bra grossist?

Vart finns du?

Haninge/nynäshamn - Stockholm

Kan va ett alternativ. Tack för tipsen.

Löste det sig? Hur gjorde du?

Jag sitter i exakt samma sits med vad det verkar, en likadan duschvägg. Löste det sig för dig? Vad köpte du för något?

Det är inte klart än, men planen är att köpa ett fyrkantsrör och en u-profil och limma ihop dessa och sedan såga ur för rören.

• Gilla
josefinestahl
  • Laddar…
Annars så bör du kunna köpa från närmaste glasmästare alu stolp 50x50, 50x100 för ca 250-350:-/m

nu har jag satt upp min duschvägg. jag använde ett fyrkantsrör (3x3cm) som jag först målade svart och sedan monterade i väggen och sedan monterade jag skenan för duschväggen i den. det blev bra!

• Gilla
PettaPeMe3e och 1 till
  • Laddar…
J josefinestahl skrev:
nu har jag satt upp min duschvägg. jag använde ett fyrkantsrör (3x3cm) som jag först målade svart och sedan monterade i väggen och sedan monterade jag skenan för duschväggen i den. det blev bra!
Hejsan.
Är i samma situation, har du någon bild på hur det blev ?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.