Hej! Mitt badrum har dusch och golvbrunn i ena hörnet, varmvattenberedare och handfat i andra. Däremellan ett duschdraperi.
Har tänkt montera en t-list under duschdraperiet för att förhindra att det kommer vatten över hela golvet vid dusch. Men precis när jag skulle göra det nu så slog mig tanken: vad händer om varmvattenberedaren eller rören till handfatet går sönder och läcker vatten? I så fall skulle ju min t-list blockera golvbrunnen, så att vattnet stannar kvar i "fel" ände av badrummet. Tänker jag fel som tänkte montera t-listen? Eller är det här, av nån anledning, inte alls ett problem? Tacksam för råd!
Har tänkt montera en t-list under duschdraperiet för att förhindra att det kommer vatten över hela golvet vid dusch. Men precis när jag skulle göra det nu så slog mig tanken: vad händer om varmvattenberedaren eller rören till handfatet går sönder och läcker vatten? I så fall skulle ju min t-list blockera golvbrunnen, så att vattnet stannar kvar i "fel" ände av badrummet. Tänker jag fel som tänkte montera t-listen? Eller är det här, av nån anledning, inte alls ett problem? Tacksam för råd!
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Montera handdusch till tvättblandare - problem med gängor och passform
Vatten & Avlopp -
Montera Foder stående z-panel
Fönster & Dörrar -
Hur demontera Contura braskamin från 80-talet?
Metall - stålkonstruktioner, svets och smide -
Demontera plåt - märklig skruv
Fasad -
Tillåtet med Plejd Dim-01 monterad i takkopp till lampa?
El