Nja, på senaste bilen betalade jag 9-10kkr för en fabriksmontetad halvautomatisk infällbar.
 
Cheesen
Vag skulle då ha 12000 för att sätta dit en vanlig fast krok.... Jag gjorde det själv för 4000....
 
Jovisst kan man ge listpris men vad man sedan kan få för slutpris är två olika saker.;) Fast drag inkl. montering kan man förhandla om och även halvautomatislt :D
 
Cheesen
A AndersS skrev:
Jovisst kan man ge listpris men vad man sedan kan få för slutpris är två olika saker.;) Fast drag inkl. montering kan man förhandla om och även halvautomatislt :D
Vaghandlaren I grannkommunen släppte då inte ett öre på listpriset när det var dags senast. Men så fick han inte sälja nån bil heller...
 
iwe iwe skrev:
Men, vi lyckades inte få så att backsensorna kopplas ur när släpet är inkopplat och backen läggs i.
I vår bil så har man eftermonterat en morderna stereo med backkamera, så vi fnular på om det kan vara hur man tar backsignalen till stereon som aktiverar kameran.
Om det är det gör att krokens elbox inte får någon sådan signal alls..
Kan återkoppla ang backsensorna nu.
Var inne på en random bilverkstad för att läsa av och åtgärda ena hjullagret (gula lamporna har börjat lysa).

Passade då på att fråga om dom kunde koda bilen på något sätt att den hade en dragkrok (efter bra läsning här), mycket riktigt kunde dom tala om för bilen att den har en dragkrok.
Och vips! Nu funkar allt som det ska Sensornerna aktiveras inte när ett släp är påkopplat nu.
 
Ganska enkelt att stänga av dessa på knappen när man lägger in R..inte ens på Bmw -2017 med orginalmonterad elektrisk dragkrok stängs P-sensorerna av, men BMW ligger ca 15år efter tiden...
 
Vad har du för bmw då? Är det rätt installerat ska dom bakre stängas av.
 
H Husqvarna220Ac skrev:
Ganska enkelt att stänga av dessa på knappen när man lägger in R..inte ens på Bmw -2017 med orginalmonterad elektrisk dragkrok stängs P-sensorerna av, men BMW ligger ca 15år efter tiden...
Vår Octavia saknar knapp för slå av sensorerna..
 
Bmw 320D x-drive automat, gjort på Bmw, stängs ej av, men lätt att stänga av, men dyr krok att beställa via Bmw..
 
H Husqvarna220Ac skrev:
Bmw 320D x-drive automat, gjort på Bmw, stängs ej av, men lätt att stänga av, men dyr krok att beställa via Bmw..
Dom måste ha missat något i programmeringen på din bil ??..Till o med frugans 325 -09 stänger av sensorerna när kroken fälls ut.
Finns ingen knapp på den att stänga av manuellt.
 
Denna har knapp för att kunna stänga av, bilen ska ändå bort...
 
Min Dacia känner av släpet och stänger av sensorerna (och kopplar om till backkameran på vagnen om jag hade haft en sån..).
Men det är klart, Fransmännen har ju alltid legat i teknikens framkant jämfört med tyskarna... :rofl:
 
  • Gilla
hsd
  • Laddar…
P
useless useless skrev:
Min Dacia känner av släpet och stänger av sensorerna (och kopplar om till backkameran på vagnen om jag hade haft en sån..).
Men det är klart, Fransmännen har ju alltid legat i teknikens framkant jämfört med tyskarna... :rofl:
Nu pratar vi om en privat eftermonterad. Inte orginalmonterat.
 
en modern bra elsats ska förstås ha canbus anslutning och hantera p-sensorer etc.
 
P
MathiasS MathiasS skrev:
en modern bra elsats ska förstås ha canbus anslutning och hantera p-sensorer etc.
Jag har canbus men bilens konfiguration måste uppdateras för att veta om att man har satt dit ny elektronik och därmed stänga av sensorer när backen läggs i och släp är kopplat. Man vill ju inte bara stänga av sensorerna bara för kroken är framme.
Visst man hade önskat plug-and-play system för elektroniken men sånt kostar att utveckla och onödigt då det sällan sätts dit ny elektronik i bilen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.