Jag har plockat ut duschkabinen och vill sätta tillbaka duschblandaren på fästet men blir inte klok på anslutningen. Det är 160cc mellan fästena och håller jag fästet mot duschblandarens så centrerar hanarna mot varandra.

Muttern på fästet sitter stenhårt så jag tror inte att det är en lekande mutter, kanske går det att gänga ur den övergångskoppling som sitter i den med typ en stor inseksnyckel.

Finns det någon anslutning att köpa som kan fästas antingen direkt på övergångskopplingen eller om det går att få bort övergångskopplingen gängas i befintlig mutter, som i andra ändan har en löpande mutter för anslutning på blandaren?

Duschanslutningar med rör och fasta muttrar på vit kakelvägg, redo för installation av en duschblandare, visar 160cc avstånd mellan fästen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Metallmutter och röranslutning monterad mot en väggplatta, synlig del av VVS-installation bakom en avlägsnad duschkabin.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

På cc 160 är det lekande mutter. Antagligen sitter det en övergångsnippel där nu som du mycket riktigt behöver en stor insexnyckel för att ta bort. Skruva bort slangen så ser du.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.